Mitjançant preguntes parlamentàries, els senadors de Compromís han sol·licitat al Govern el nombre de persones retornades en calent durant l’etapa de Sánchez al capdavant de l’Executiu i explicacions sobre les conclusions del Defensor del Poble

Madrid, 27 d’octubre de 2018

Dilluns passat coneixíem que el Defensor del Poble va atacar les devolucions exprés de migrants al Marroc, després d’una visita sorpresa a la Prefectura Superior de Policia de Ceuta per revisar així els expedients de les persones retornades a l’agost, constatant les sospites que diverses ONG i experts alertaven sobre la manca d’assistència lletrada a les persones retornades.

Els senadors valencianistes, Jordi Navarrete Carles Mulet, han formulat diverses preguntes parlamentàries encaminades a conèixer el nombre de persones retornades en calent durant l’etapa de Sánchez, centrant-se també a demanar que s’aclarisca la posició de l’executiu davant les afirmacions del Defensor del Poble. Així, el seu portaveu al Senat, Carles Mulet, ha afirmat que “les afirmacions del Defensor assegurant que no hi ha constància que les persones retornades foren informades o tingueren coneixement que la seua devolució s’anava a produir, són molt greus. És la nostra obligació demanar explicacions al Govern sobre aquesta situació“.

A més“, ha conclòs, “no genera tampoc tranquil·litat saber que els lletrats d’ofici que van participar en el dispositiu mostraren la seua sorpresa per la posterior entrega dels seus defensats, ni que es veieren obligats a interposar un recurs en contra de la decisió de tornar-los“.

27102018devolucions calent r 27102018devolucions calent

Compromís exige al Gobierno que aclare las acusaciones del Defensor del Pueblo sobre las devoluciones en caliente

Mediante preguntas parlamentarias, los senadores de Compromís han solicitado al Gobierno el número de personas devueltas en caliente durante la etapa de Sánchez al frente del Ejecutivo y explicaciones sobre las conclusiones del Defensor del Pueblo

Madrid, 27 de octubre de 2018

El pasado lunes conocíamos que el Defensor del Pueblo atacó las devoluciones exprés de migrantes a Marruecos, tras una visita sorpresa a la Jefatura Superior de Policía de Ceuta para revisar así los expedientes de las personas devueltas en agosto, constatando las sospechas que diversas ONG y exertos alertaban sobre la carencia de asistencia letrada a las personas devueltas.

Los senadores valencianistas, Jordi Navarrete Carles Mulet, han formulado diversas preguntas parlamentarias encaminadas a conocer el número de personas devueltas en caliente durante la etapa de Sánchez, centrándose también en pedir que se esclarezca la posición del ejecutivo frente las afirmaciones del Defensor del Pueblo. Así, su portavoz en el Senado, Carles Mulet, ha afirmado que “las afirmaciones del Defensor asegurando que no existe constancia de que las personas devueltas fueran informadas o tuvieran conocimiento de que su devolución se iba a producir, son muy graves. Es nuestra obligación pedir explicaciones al Gobierno sobre esta situación”.

Además”, ha concluido,“no genera tampoco tranquilidad saber que los letrados de oficio que participaron en el dispositivo mostraran su sorpresa por la posterior entrega de sus defendidos, ni que se vieran obligados a interponer un recurso en contra de la decisión de devolverlos”.