El senador Jordi Navarrete promou una moció perquè el codi militar deixe de ser d’aplicació per als agents en determinats supòsits

Madrid, 13 d’agost de 2018

La coalició ha presentat iniciatives al Senat de cara a conèixer els extrems que han envoltat les sancions i expedients que han afectat agents femenines per reclamar els seus drets i a representants de l’AUGC a Trànsit, per part de la Direcció General de la Guàrdia Civil.

Per Navarrete “ha arribat el moment de desterrar pràctiques fosques i injustificables pròpies d’altres sistemes menys democràtics en el si d’aquest cos” i ha assenyalat que “esperem tots molt d’aquest govern alternatiu al que ha suposat el PP i al que li hem donat el nostre aval, de manera que ara li toca mullar-se definitivament amb els drets dels agents dels cossos i forces de seguretat, perquè la seua actuació siga més civil i democràtica i menys militar“.

El senador castellonenc s’ha referit als alarmants casos en què una sergent podria anar a la presó per haver denunciat una possible prevaricació d’un superior o la sanció d’un mes de sou i feina a una agent que es va negar a fer servir una armilla antibales masculina en uns exercicis de tir i que han estat denunciats per l’AUGC.

Per Navarrete “dins de les tasques pendents de la transició ocupa un lloc destacat al costat de la memòria històrica i la justícia, el de la democratització dels cossos de seguretat, ja que no poden quedar àmbits allunyats de la racionalitat, dels drets laborals i de la llei“.

En aquest sentit Compromís presentarà al Senat una moció per garantir que el PSOE no s’oblida de les seues promeses amb aquests cossos ara que està al capdavant del Govern. Navarrete ha retret que “els que van donar suport de manera entusiasta als agents en els seus drets econòmics després de la seua actuació en l’1-O, ara els ignoren i callen. Perpetuen situacions injustes impròpies d’un sistema democràtic i se’ls allunya de la legislació comuna per a aplicar-los una jurisdicció militar que ens sembla sens dubte injusta i que no està en sintonia amb l’actual sistema“.

Per intentar evitar el calvari que pateixen els que s’atreveixen a denunciar irregularitats o simples desacords amb la cadena de comandament, la coalició reclamarà l’adaptació de les normes penals a les realitats de la nostra societat canviant, cuidant els drets fonamentals i llibertats de tots els agents que formen part de la Guàrdia Civil a través de la modificació de l’actual Llei Orgànica 14/2015, de 14 d’octubre del Codi penal militar.

Preg AUGC IV (Represalias) Preg AUGC III (Jornadas) Preg AUGC II(Ag M.Serrano) Preg AUGC I (Chalecos)

Compromís pide medidas reales para democratizar y mejorar el entorno de trabajo de la Guardia Civil 

El senador Jordi Navarrete promueve una moción para que el código militar deje de ser de aplicación para los agentes en determinados supuestos

Madrid, 13 de agosto de 2018

La coalición ha presentado iniciativas en el Senado de cara a conocer los extremos que han rodeado las sanciones y expedientes que han afectado a agentes femeninas por reclamar sus derechos y a representantes de la AUGC en Tráfico, por parte de la Dirección General de la Guardia Civil.

Para Navarrete “ha llegado el momento de desterrar prácticas oscuras e injustificables propias de otros sistemas menos democráticos en el seno de este cuerpo” y ha señalado que “esperamos todos mucho de este gobierno alternativo a lo que ha supuesto el PP y al que le hemos dado nuestro aval, por lo que ahora le toca mojarse definitivamente con los derechos de los agentes de los cuerpos y fuerzas de seguridad, para que su actuación sea más civil y democrática y menos militar”.

El senador castellonense se ha referido a los alarmantes casos en los que una sargento podría ir a la cárcel por haber denunciado una possible prevaricación de un superior o la sanción de un mes de empleo y sueldo a una agente que se negó a usar un chaleco antibalas masculino en unos ejercicios de tiro y que han sido denunciados por la AUGC.

Para Navarrete “dentro de las tareas pendientes de la transición ocupa un lugar destacado junto a la memoria histórica y la justicia, el de la democratización de los cuerpos de seguridad, ya que no pueden quedar ámbitos alejados de la racionalidad, de los derechos laborales y de la ley”.

En este sentido Compromís presentará en el Senado una moción para garantizar que el PSOE no se olvida de sus promesas con estos cuerpos ahora que está al frente del Gobierno. Navarrete ha reprochado que “quienes apoyaron de forma entusiasta a los agentes en sus derechos económicos tras su actuación en el 1-O, ahora les ignoran y callan. Perpetúan situaciones injustas impropias de un sistema democrático y se les aleja de la legislación común para aplicarles una jurisdicción militar que nos parece a todas luces injusta y que no está en sintonía con el actual sistema”.

Para intentar evitar el calvario que sufren quienes se atreven a denunciar irregularidades o simples desacuerdos con la cadena de mando, la coalición reclamará la adaptación de las normas penales a las realidades de nuestra cambiante sociedad, cuidando los derechos fundamentales y libertades de todos los agentes que forman parte de la Guardia Civil a través de la modificación de la actual Ley Orgánica 14/2015, de 14 de octubre del Código Penal Militar.