Compromís pregunta al Gobierno de Sánchez si pondrá fin al concordato con el Vaticano para conseguir la aconfesionalidad del Estado que se promulga en la Constitución

Madrid, 7 de agosto de 2018

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha presentado una pregunta escrita al Gobierno estatal para saber si, por fin, pondrá fin al concordato con el Vaticano.

Las constantes críticas a niveles sociales y políticos al mantenimiento de privilegios e esta religión dentro de un estado que se considera aconfesional han llevado a cuestionar la relación del Estado con la Iglesia.

A principios de este mismo año, Sánchez afirmaba que eliminar la religión del horario lectivo era necesario para que “el país avance” y que contemplaba la revisión del Concordato con la Santa Sede para eliminar la asignatura de Religión de todos los colegios. El pasado mes de julio y con los socialistas ya en el Gobierno, su postura se ha suavizado, pasando de querer eliminar la religión a que ésta dejase de computar en las notas. “Hay que ser consecuente. Si tan claro se tenía que era necesario eliminar la religión de las aulas, hora no se pueden limitar los cambios a lo que la Ministra de Educación propone, simplemente no computar la asignatura” apunta Mulet.

El Estado gasta anualmente la friolera cantidad de 100 millones en maestros de Religión ya que sus salarios los paga el Estado, a lo que hay que añadir que no se pasa ninguna oposición para acceder al puesto. “Pagamos todos los contribuyentes una enseñanza que debería estar completamente fuera del sistema educativo público. Esto es inconcebible fuera de nuestras fronteras. La aconfesionalidad del Estado no se garantiza ni a ningún nivel y los cambios deben de empezar ya, aunque sea 40 años después de la aprobación de la Constitución” añade el senador.

La respuesta del anterior ejecutivo fue que, teniendo en cuenta que las circunstancias que llevaron a la firma el Acuerdo de Cooperación entre España y la Santa Sede sobre asuntos jurídicos, sobre enseñanza y asuntos económicos no habían variado y habida cuenta de las estrechas relaciones de colaboración y cooperación mantenidas el Gobierno considera que las relaciones de España con la Iglesia Católica deben seguir basándose en los principios de libertad religiosa, aconfesionalidad del Estado, cooperación y dentro del marco del ordenamiento constitucional vigente.

“Esperamos tener una respuesta diferente esta vez y que venga acompañada de cambios importantes. Desde Compromís seguiremos luchando para conseguir la laicidad de la educación que es la base de todo el sistema y que, de no garantizarla, se mantendrá con una estructura antigua y preconstitucional”, concluye.

Compromís pregunta la Govern si pensa mantindre el concordat amb el Vaticà

Compromís pregunta al Govern de Sánchez si posarà fi al concordat amb el Vaticà per aconseguir l’aconfessionalitat de l’Estat que es promulga a la Constitució

Madrid 7 d’agost de 2018

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha presentat una pregunta escrita al Govern estatal per saber si, per fi, posarà fi al concordat amb el Vaticà.

Les constants crítiques a nivells socials i polítics al manteniment de privilegis i aquesta religió dins d’un estat que es considera aconfessional han portat a qüestionar la relació de l’Estat amb l’Església.

A principis d’aquest mateix any, Sánchez afirmava que eliminar la religió de l’horari lectiu era necessari perquè “el país avance” i que contemplava la revisió del Concordat amb la Santa Seu per eliminar l’assignatura de Religió de totes les escoles. El passat mes de juliol i amb els socialistes ja al Govern, la seua postura s’ha suavitzat, passant de voler eliminar la religió al fet que aquesta deixara de computar en les notes. “Cal ser conseqüent. Si tan clar es tenia que calia eliminar la religió de les aules, ara no es poden limitar els canvis al que la Ministra d’Educació proposa, simplement no computar l’assignatura” apunta Mulet.

L’Estat gasta anualment ni més ni menys que la quantitat de 100 milions en mestres de Religió ja que els seus salaris els paga l’Estat, al que cal afegir que no es passa cap oposició per accedir al lloc. “Vam pagar tots els contribuents un ensenyament que hauria d’estar completament fora del sistema educatiu públic. Això és inconcebible fora de les nostres fronteres. L’aconfessionalitat de l’Estat no es garanteix ni a cap nivell i els canvis han de començar ja, encara que sigui 40 anys després de l’aprovació de la Constitució “afegeix el senador.

La resposta de l’anterior executiu va ser que, tenint en compte que les circumstàncies que van portar a la signatura l’Acord de Cooperació entre Espanya i la Santa Seu sobre assumptes jurídics, sobre ensenyament i assumptes econòmics no havien variat i tenint en compte les estretes relacions de col·laboració i cooperació mantingudes, el Govern considera que les relacions d’Espanya amb l’Església Catòlica han de seguir basant-se en els principis de llibertat religiosa, aconfessionalitat de l’Estat, cooperació i dins el marc de l’ordenament constitucional vigent.

“Esperem tindre una resposta diferent aquesta vegada i que vinga acompanyada de canvis importants. Des de Compromís seguirem lluitant per aconseguir la laïcitat de l’educació que és la base de tot el sistema i que, si no la garantim, es mantindrà amb una estructura antiga i preconstitucional”, conclou.