El senador Carles Mulet va sol·licitar en diverses ocasions accés a informació pública a l’Ajuntament d’Albocàsser que no ha estat atesa, per la qual cosa va formular una denuncia

Castelló, a 16 de julo de 2018

La Fiscalia Provincial de Castelló ha comunicat al senador de Compromís, Carles Mulet, l’obertura de diligències d’Investigació Penal per investigar les possibles responsabilitats del secretari / interventor de la corporació i de l’alcalde de la localitat per no atendre les sol·licituds de documentació realitzades pel propi senador i la Mesa del Senat. En concret s’investiga un possible delicte de prevaricació tipificat en el Codi Penal i per la vulneració de drets fonamentals contra aquest senador i contra la Mesa del Senat.

Les peticions fan referència a expedients públics de contractació de diferents obres d’espais, locals, rehabilitacions, de construcció, de programes urbanístics i de factures de pressupostos tancats, així com decrets o informació sobre processos de selecció. L’Ajuntament s’ha justificat en el volum de treball per no lliurar els documents i ha incomplit amb evasives i maniobres dilatòries facilitar.

Es tracta tota ella de documentació ja elaborada, que ha d’existir en expedients de l’ajuntament relatius a assumptes municipals, la majoria objecte de debat en sessió plenària i que han d’estar exposats segons la Llei de Transparència. Pel que no es tracta de documentació abusiva a elaborar per aquest senador, sinó simplement es demana facilitar documentació existent de responsabilitat del custodi, en aquest cas el secretari. No és de rebut que en gairebé vuit mesos no hagem rebut ni un sol foli o fotocòpia dels documents sol·licitats, el que demostra l’interès i col·laboració en anar facilitant aquesta informació“, ha assenyalat Mulet.

Per al senador “no són vàlides aquestes excuses” com el desproporcionat volum de treball, que les peticions no estan justificades, que es vulneren dades personals o amb excuses en què es constata una animadversió política cap a un regidor del consistori “i més quan el mateix tècnic va manifestar a l’inici del procés que enviaria la informació en 15 dies, cosa que no ha succeït en aquests gairebé vuit mesos“.

Fiscalía investiga la posible prevaricación y vulneración de derechos constitucionales del secretario y alcalde de Albocàsser

El senador Carles Mulet solicitó en varias ocasiones acceso a información pública al Ayuntamiento de Albocàsser que no ha sido atendida, por lo que formuló una denuncia

Castelló, a 16 de julio de 2018

La Fiscalía Provincial de Castelló ha comunicado al senador de Compromís, Carles Mulet, la apertura de Diligencias de Investigación Penal para investigar las posibles responsabilidades del secretario/interventor de la corporación y del alcalde de la localidad por no atender las solicitudes de documentación realizadas por el propio senador y la Mesa del Senado. En concreto se investigaría un posible delito de prevaricación tipificado en el Código Penal y por la vulneración de derechos fundamentales contra este senador y contra la Mesa del Senado.

Las peticiones hacen referencia a expedientes públicos de contratación de distintas obras de espacios, locales, rehabilitaciones, de construcción, de programas urbanísticos y de facturas de presupuestos cerrados, así como Decretos, información sobre procesos de selección. El Ayuntamiento se ha justificado en el volumen de trabajo para no entregar los documentos y ha incumplido con evasivas y maniobras dilatorias los plazos para facilitarlos.

Se trata toda ella de documentación ya elaborada, que ha de existir en expedientes del ayuntamiento relativos a asuntos municipales, la mayoría objeto de debate en sesión plenaria y que deben estar expuestos según la Ley de Transparencia. Por lo que no se trata de documentación abusiva a elaborar para este senador, sino simplemente se pide facilitar documentación existente cuyo responsable es el custodio, en este caso el Secretario. No es de recibo que en casi ocho meses no hayamos recibido ni un solo folio o fotocopia de los documentos solicitados, lo que demuestra el interés y colaboración en ir facilitando esta información”, ha señalado Mulet.

Para el senador “no son válidas estas excusas” como el desproporcionado volumen de trabajo, que las peticiones no están justificadas, que se vulneran datos personales o con excusas en las que se constata una animadversión política hacia un edil del Consistorio “y más cuando el propio técnico manifestó al inicio del proceso que enviaría la información en 15 días, algo que no ha sucedido en estos casi ocho meses”.