La coalició ja va reclamar al gener que s’executaren els passos previs necessaris per a la signatura del contracte entre Foment i Renfe perquè la prolongació de la C-6 fins a Vinaròs fora una realitat quan abans millor

Castelló, 4 de juliol de 2018

El senador de Compromís per Castelló, Jordi Navarrete, ha manifestat el malestar de la coalició, que va liderar des del primer moment la reivindicació dels Rodalies fins al Maestrat amb la seua moció al Senat, amb les excuses de mal pagador del PP davant la seua nul·la gestió perquè els trens estigueren en temps i forma en funcionament i d’ells es pogueren beneficiar professionals, estudiants i turistes.

Lamentablement veiem com aquest serà un estiu i curs escolar perdut i no per la moció de censura, sinó perquè el PP no va fer absolutament res per complir els seus propis compromisos i que estiguen ja arribant a la comarca anualment 950.000 nous viatgers“, ha indicat Navarrete. “Per moltes excuses que tracten d’argumentar des del Partit Popular, la realitat és la que és. El president de Renfe va indicar al desembre que la signatura per als vuit nous trens seria en el primer trimestre d’aquest any i el Govern que els trens estarien a la primavera. Parafrasejant a Rajoy ‘un plat és un plat’ i el PP no pot fer les coses pitjor, com ens temíem. Barrachina i els seus van optar per les fotos a les andanes de la comarca, però es van deixar el treball per fer“, ha assenyalat el senador castellonenc.

Navarrete ha afirmat que el PP és el “partit de les xapusses i del fre a les infraestructures que necessitem” i reclama Compromís. “I ho fem de forma constant i coherent, governi qui governe. Amb mocions o esmenes als PGE que després PP, PSOE i Ciutadans ens voten en contra com hem vist recentment en la fase de tramitació dels pressupostos al Senat. No són de rebut trens que han de circular per tercers rails, AVEs que no corren, un corredor en precari i saturat, N-340 saturada i trens que no arriben perquè incompleixen les seues paraules i frustren les expectatives de les persones“, ha afegit.

Davant la pròpia mala gestió del PP “no se’ls ocorre altra cosa que titllar de intoxicadors a Compromís, quan vam presentar una moció recolzada per tots els grups i formacions menys el PP, en què sol·licitàvem la creació d’un nucli de rodalies a Castelló i prolongar les rodalies fins a Tortosa i quan hem demanat en els PGE de 2017 i 2018 esmenes per a les obres que requeria adaptar les línia, estacions i adquisició de trens de rodalies mentre suposadament estava tot preparat i llest i que amb els PGE aprovats es posarien en marxa. Menteixen més que parlen i ploren i són bel·ligerants a l’oposició amb el que no fan al Govern“, ha conclòs.

Navarrete: “la lamentable realidad esque, como nos temíamos, el PP fue dejando a un lado los trenes al Maestrat” 

La coalición ya reclamó en enero que se ejecutaran los pasos previos necesarios para la firma del contrato entre Fomento y Renfe para que la prolongación de la C-6 hasta Vinaròs fuera una realidad cuanto antes

Castelló, 4 de julio de 2018

El senador de Compromís por Castelló,Jordi Navarrete, ha manifestado el malestar de la coalición, que lideró desde el primer momento la reivindicación de los Cercanías hasta el Maestrat con su moción en el Senado, con las excusas de mal pagador del PP ante su nula gestiónpara que los trenes estuvieran en tiempo y forma en funcionamiento y de ellos se pudieran beneficiar profesionales, estudiantes y turistas.

Lamentablemente vemos como este va a ser un verano y curso escolar perdido y no por la moción de censura, sino porque el PP no hizo absolutamente nada para cumplir con sus propios compromisos y que estén ya llegando a la comarca anualmente 950.000 nuevos viajeros”, ha indicado Navarrete. “Por muchas excusas que traten de argumentar desde el Partido Popular, la realidad es la que es. El presidente de Renfe indicó en diciembre que la firma para los ocho nuevos trenes sería en el primer trimestre del presente año y el Gobierno que los trenes estarían en primavera. Parafraseando a Rajoy ‘un plato es un plato’ y el PP no puede hacer las cosas peor, como nos temíamos. Barrachina y los suyos optaron por las fotos en los andenes de la comarca pero se dejaron el trabajo por hacer”, ha señalado el senador castellonense.

Navarrete ha afirmado que el PP son el “partido de las chapuzas y del freno en las infraestructuras que necesitamos” y reclama Compromís. “Y lo hacemos de forma constante y coherente, gobierne quien gobierne. Con mociones o enmiendas a los PGE que después PP, PSOE y Ciudadanos nos votan en contra como hemos visto recientemente en la fase de tramitación de los presupuestos en el Senado. No son de recibo trenes que deben circular por terceros raíles, AVEs que no corren, un corredor en precario y saturado, N-340 saturada y trenes que no llegan porque incumplen sus palabras y frustran las expectativas de las personas”, ha agregado.

Frente a su propia mala gestión del PP “no se les ocurre otra cosa que tildar de intoxicadores a Compromís, cuando presentamos una moción apoyada por todos los grupos y formaciones menos el PP, en la que solicitábamos la creación de un núcleo de cercanías en Castelló y prolongar las cercanías hasta Tortosa y cuando hemos pedido en los PGE de 2017 y 2018 enmiendas para las obras que requería adaptar las línea, estaciones y adquisición de trenes de cercanías mientras supuestamente estaba todo preparado y listo y que con los PGE aprobados se pondrían en marcha. Mienten más que hablan y lloran y son beligerantes en la oposición con lo que no hacen en el Gobierno”, ha concluido.