Jordi Navarrete: “És inconcebible que en ple estiu no se sàpiguen encara els horaris o la disponibilitat de bitllets i que els nous trens de rodalies amb el Maestrat no estiguin ja circulant”

Madrid, 21 de juny de 2018

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha demanat hui al nou ministre de Foment, José Luis Ábalos, que normalitze “de manera urgent” la circulació de trens davant les obres programades a València i la normalitat torne a l’hora de reservar bitllets, “ja que fins hui mateix no es podien realitzar reserves tot i trobar-nos a l’estiu, amb el consegüent greuge pel sector turístic i usuaris“.

El senador castellonenc ha manifestat la seua por que les obres previstes a l’entorn de València, la disminució de combois, suspensió de circulació de vuit Euromed i un Talgo comporten problemes als usuaris. “Problemes que ja han patit durant dies, ja que no hi havia possibilitat de realitzar reserves al juliol per la inexistència d’horaris pels trens de llarga distància“, ha indicat. D’altra banda Navarrete ha mostrat la seua decepció pel fet que “el PP deixés el Govern sense posar en funcionament els trens de rodalies fins al Maestrat, després de ridícul que va suposar el seu vot en contra i en solitari a la moció de Compromís al Senat reclamant aquest servei i anunciant que serien una realitat a la primavera. Demanàvem al PP que posés d’un cop trens i continuarem reivindicant millores per al nostre territori governe qui governe, tot i els vots en contra de PP i PSOE a les més de 900 esmenes de la coalició als PGE2018“.

Per Navarrete “darrere d’això hi ha la improvisació del PP i es veu clar com paguen i posen tots els recursos necessaris per complir amb els promotors de Castor o del rescat de les autopistes madrilenyes, però s’obliden de la perifèria i dels problemes que ens afecten els valencians de manera molt concreta i urgent“. Així ho ha confirmat també el nou ministre de Foment, que va posar com a exemple com la gratuïtat de l’autopista de Burgos (AP-1) es va realitzar sense preveure res per als treballadors de la firma concessionària, igual que la conservació o manteniment del vial.

Compromís pide a Fomento que normalice la circulación de trenes entre el Maestrat y València y ponga los nuevos cercanías

Jordi Navarrete: “Es inconcebible que en pleno verano no se sepan todavía los horarios o la disponibilidad de billetes y que los nuevos trenes de cercanías con el Maestrat no estén ya circulando”

Madrid, 21 de junio de 2018

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha pedido hoy al nuevo ministro de Fomento, José Luis Ábalos, que normalice “de forma urgente” la circulación de trenes ante las obras programadas en València y la normalidad vuelva a la hora de reservar billetes, “ya que hasta hoy mismo no se podían realizar reservas a pesar de encontrarnos en verano, con el consiguiente agravio para el sector turístico y usuarios”.

El senador castellonense ha manifestado su temor a que las obras previstas en el entorno de València, la disminución de convoyes, suspensión de circulación de ocho Euromed y un Talgo conlleven problemas a los usuarios. “Problemas que ya han sufrido durante días, pues no había posibilidad de realizar reservas en julio por la inexistencia de horarios para los trenes de larga distancia”, ha indicado. Por otro lado Navarrete ha mostrado su decepción por el hecho que “el PP dejara el Gobierno sin poner en funcionamiento los trenes de cercanías hasta el Maestrat, después del ridículo que supuso su voto en contra y en solitario a la moción de Compromís en el Senado reclamando este servicio y anunciando que serían una realidad en primavera. Pedíamos al PP que pusiera de una vez trenes y vamos a seguir reivindicando mejoras para nuestro territorio gobierne a quien gobierne, a pesar de los votos en contra de PP y PSOE a más de 900 enmiendas de la coalición a los PGE2018”.

Para Navarrete “tras esto está la improvisación del PP y se ve claro cómo pagan y ponen todos los recursos necesarios para cumplir con los promotores de Castor o del rescate de las autopistas madrileñas, pero se olvidan de la periferia y de los problemas que nos afectan a los valencianos de forma muy concreta y urgente”. Así lo confirmó también el nuevo ministro de Fomento, que puso como ejemplo que la gratuidad de la autopista de Burgos (AP-1) se realizó sin prever nada para los trabajadores de la firma concesionaria, al igual que la conservación o mantenimiento del vial.