La coalició recorda que “no ens poden demanar que justifiquem els motius pels quals sol·licitem una determinada informació i que ho jutge subjectivament la majoria del PP”. Considera inacceptable l’escàndol del senador Agramunt

Madrid, 4 de maig de 2018

El senador territorial de Compromís i actual portaveu del Grup Mixt, Carles Mulet, ha assenyalat aquest matí al Senat que la coalició donarà per acabada la cortesia parlamentària i deixarà d’aprovar declaracions institucionals com a conseqüència de la vulneració dels drets dels senadors fruit dels nous condicionaments imposats per la Mesa a l’activitat dels senadors, en concret al que fa a les preguntes i sol·licituds d’informació.

Mulet ha recordat que “el temps del què disposem els grups del Mixt per realitzar intervencions és de per si molt reduït, de vegades de menys d’un minut. El que no podem permetre és que la majoria irreal del PP, subjectivament i de forma arbitrària, determine si els documents que sol·licitem a ajuntaments i altres administracions estan justificats o no, ja que els utilitzem en les nostres iniciatives” i ha advertit que “si prossegueixen amb aquesta dinàmica de frenar la nostra activitat donarem per finalitzada la cortesia parlamentària que fins ara ha demostrat Compromís”.

Aquesta mesura anunciada per Mulet suposarà, com ha relatat, que la coalició bloquege les comissions a les quals no assisteixen els membres del Govern i on fins ara posposava les preguntes orals reconvertides pendents per facilitar l’activitat de les comissions (de no ser així es paralitzarien), o el fet que la coalició aprove declaracions institucionals que no siguen estrictament necessàries i altres mesures d’aquest estil. “Veiem com la dinàmica per part del president i vicepresident, investigats en casos de suposada corrupció, és de deixar que els seus senadors actuen com hooligans quan intervenim, ens insulten, ens treuen la paraula perquè no els agrada el que diem i ara intenten frenar als que venim a treballar pel nostre poble”, ha indicat.

D’altra banda Mulet ha titllat d'”inacceptable” que el PP eludisca analitzar un informe públic sobre el senador Pedro Agramunt (PP) i les seues activitats i tracte de minimitzar els efectes de l’escàndol del senador popular valencià, a qui la PACE ha demanat la seua dimissió encara que seguisca sent-ne membre “de manera vergonyosa” d’aquest organisme.

Mulet ha explicat que “ja el 2017 demanàvem explicacions per les seues activitats i veiem com el Govern contestava a les nostres preguntes sobre les seues activitats a l’Azerbaidjan o Síria de forma evasiva i difusa, sense prendre mesures. Ens temem que puga acabar en el Grup Mixt i que el mantinguen fins que no hi haja més remei per evitar que tire de la manta”.

Mulet: “Con las medidas para limitar la actividad de los senadores, damos por finalizada la cortesía parlamentaria”

La coalición recuerda que “no nos pueden pedir que justifiquemos los motivos para los que solicitamos una determinada información y que lo juzgue subjetivamente la mayoría del PP”. Considera inaceptable el escándalo del senador Agramunt

Madrid, 4 de mayo de 2018

El senador territorial de Compromís y actual portavoz del Grupo Mixto, Carles Mulet, ha señalado esta mañana en el Senado que la coalición va a dar por acabada la cortesía parlamentaria y va a dejar de aprobar declaraciones institucionales como consecuencia de la vulneración de los derechos de los senadores fruto de los nuevos condicionamientos impuestos por la Mesa a la actividad de los senadores, en concreto a lo que respecta a las preguntas y solicitudes de información.

Mulet ha recordado que “el tiempo del que disponemos los grupos del Mixto para realizar intervenciones es de por sí muy reducido, en ocasiones de menos de un minuto. Lo que no podemos permitir es que la mayoría irreal del PP, subjetivamente y de forma arbitraria, determine si los documentos que solicitamos a ayuntamientos y otras administraciones están justificados o no, pues los utilizamos en nuestras iniciativas” y ha advertido que “si prosiguen con esta dinámica de frenar nuestra actividad vamos a dar por finalizada la cortesía parlamentaria que hasta ahora ha demostrado Compromís”.

Esta medida anunciada por Mulet supondrá, como ha relatado, que la coalición bloquee las comisiones a las que no asisten los miembros del Gobierno y que hasta ahora posponía las preguntas orales reconvertidas pendientes para facilitar la actividad de las comisiones (de no ser así se paralizarían), o el hecho que la coalición apruebe declaraciones institucionales que no sean estrictamente necesarias y otras medidas de este estilo. “Vemos como la dinámica por parte del presidente y vicepresidente, investigados en casos de supuesta corrupción, es de dejar que sus senadores actúen como hooligans cuando intervenimos, nos insultan, nos quitan la palabra porque no les gusta lo que decimos y ahora tratan de frenar a quienes venimos a trabajar por nuestro pueblo”, ha indicado.

Por otro lado Mulet ha tildado de “inaceptable” que el PP eluda analizar un informe público sobre el senador Pedro Agramunt (PP) y sus actividades y trate de minimizar los efectos del escándalo del senador popular valenciano, a quien la PACE ha pedido su dimisión aunque siga siendo miembro “de forma vergonzosa” de este organismo.

Mulet ha explicado que “ya en 2017 pedíamos explicaciones por sus actividades y como el Gobierno contestaba a nuestras preguntas sobre sus actividades en Azerbaiyán o Siria de forma evasiva y difusa, sin tomar medidas. Nos tememos que pueda acabar en el Grupo Mixto y que lo mantengan hasta que no haya más remedio para evitar que tire de la manta”.