Compromís defensa en solitari al Senat la seua no ratificació per “tòxic i letal” per a la viabilitat de la citricultura estatal, per la competència que suposa i els perills que comporten l’arribada de malalties

Madrid, 11 d’abril de 2018

Compromís ha defensat hui al Senat en solitari la seua negativa a donar suport a la ratificació de l’Acord d’Associació Econòmica entre la Unió Europea i els seus estats membres i els Estats de l’AAE de la Comunitat per al Desenvolupament de l’Àfrica Meridional (SADC) que s’ha demostrat com “nefast” per als interessos de la citricultura del nostre país.

Recentment el PP ha formalitzat una moció al Senat, després d’escoltar la mateixa manera que Compromís a les organitzacions agràries valencianes, en què admeten que aquest Acord genera problemes sanitaris a les fronteres. “Reconeixen de forma clara que l’arribada de contenidors de cítrics de Sud-àfrica van acompanyats de plagues que generen problemes que impossibiliten la comercialització dels cítrics i que són malalties que no estan presents a la citricultura europea, de manera que comporten el greu risc que puguen introduir-se al territori comunitari amb conseqüències desastroses per a la seua citricultura“, ha remarcat Carles Mulet, que ha defensat el veto de la formació valenciana al tractat.

Mulet ha exigit, a més de la no ratificació de l’Acord oficialment en vigor i que ha generat pertorbacions greus en el mercat de cítrics, l’aplicació de la clàusula de salvaguarda del mercat per la pressió competitiva i la no adaptació real a les condicions dels cítrics de l’Estat, on els valencians suposen un important pes en el conjunt espanyol i són, per tant els principals castigats amb aquest acord.

Això del PP és de riure per la seua incongruència. Ens dona igual el xàfec que hem suportat de la resta de grups que han votat de forma més o menys educada al nostre veto. PP, PSOE i Ciutadans entre d’altres s’han manifestat de forma clara el seu acord cap a aquest Tractat. Els hem recordat que rebutgen mesures de control en frontera a les arribades i eixides de cítrics amb destinació a Europa, ens asseguren que tenim als millors inspectors i que els protocols són suficients per detector aquestes plagues però veiem com la Xylella fastidiosa, ja arriba a Madrid i com el PP va votar en contra de reforçar les inspeccions i està ignorant al Senat des de 2015 aquest important problema“, ha afegit el portaveu de Compromís al Senat, que els ha titllat d'”irresponsables“.

 

 

 

 

 

 

 

 

11042018mocioppcitriculturaplagues

PP, Cs y PSOE ratifican el Acuerdo de Asociación UE-SADC que tanto perjudica la citricultura del Estado

Compromís defiende en solitario en el Senado su no ratificación por “tóxico y letal” para la viabilidad de la citricultura estatal, por la competencia que supone y los peligros que entrañan la llegada de enfermedades

Madrid, 11 de abril de 2018

Compromís ha defendido hoy en el Senado en solitario su negativa a apoyar la ratificación del Acuerdo de Asociación Económica entre la Unión Europea y sus Estados Miembros y los Estados del AAE de la Comunidad para el Desarrollo del África Meridional (SADC) que se ha demostrado como “nefasto” para los intereses de la citricultura de nuestro país.

Recientemente el PP ha formalizado una moción en el Senado, tras escuchar al igual que Compromís a las organizaciones agrarias valencianas, en las que admiten que este Acuerdo genera problemas sanitarios en las fronteras. “Reconocen de forma clara que la llegada de contenedores de cítricos de Sudáfrica van acompañados de plagas que generan problemas que imposibilitan la comercialización de los cítricos y que son enfermedades que no están presentes en la citricultura europea, de manera que entrañan el grave riesgo de que pueda introducirse en el territorio comunitario con consecuencias desastrosas para su citricultura”, ha remarcado Carles Mulet, que ha defendido el veto de la formación valenciana al tratado.

Mulet ha exigido, además de la no ratificación del Acuerdo oficialmente en vigor y que ha generado perturbaciones graves en el mercado de cítricos, la aplicación de la cláusula de salvaguardia del mercado por la presión competitiva y la no adaptación real a las condiciones de los cítricos del Estado, donde los valencianos suponen un importante peso en el conjunto español y son, por tanto los principales castigados con este acuerdo. “Lo del PP es de risa por su incongruencia. Nos da igual el chaparrón que hemos soportado del resto de grupos que han votado de forma más o menos educada a nuestro veto. PP, PSOE y Ciudadanos entre otros se han manifestado de forma clara en su acuerdo hacia este Tratado. Les hemos recordado que rechazan medidas de control en frontera a las llegadas y salidas de cítricos con destino a Europa, nos aseguran que tenemos a los mejores inspectors y que los protocolos son suficientes para detector estas plagas pero vemos como la xylella fastidiosa, ya llega a Madrid y cómo el PP votó en contra de reforzar las inspecciones y está ignorando en el Senado desde 2015 este importante problema”, ha agregado el portavoz de Compromís en el Senado que los ha tildado de “irresponsables”.