Els senadors de la coalició veuen incomprensible la inversió en comptagotes de l’Estat en les infraestructures culturals valencianes

Madrid, 6 d’abril de 2018

Compromís demanarà des del Senat a través d’esmenes als pressupostos generals de l’Estat la digitalització i posterior retorn dels fons documentals de l’Arxiu del Regne de València (ARV), que segueixen sent titularitat de l’Estat. El portaveu a la cambra alta de la coalició, Carles Mulet, ha recordat que va ser amb l’impuls d’Alfons V El Magnànim ‘a les Corts de 1419 quan es va refundar i va agrupar l’arxiu real i tots els documents de les diferents seccions que el conformen i que “2019 pot ser un bon any perquè els valencians recuperem en la seua totalitat, de nou tres segles després, la gestió d’uns documents que ens van ser arrabassats pel monarca Felip V“.

Ja més recentment, el 1985, l’Estat va transferir a la Generalitat la gestió dels documents però no la seua titularitat ni la de l’edifici. “Pretenem obrir una nova etapa en la història d’aquests valuosíssims fons, reflex del nostre ric llegat com a poble i com a eina imprescindible per als investigadors proposant en una esmena la digitalització de tots els fons i el lliurament de l’edifici i tot el seu contingut a la Generalitat“, ha assenyalat Mulet.

Incomprensible la poca atenció

El representant valencià ha lamentat el poc cas i suport que es presta als museus i institucions valencianes en la posada en valor del patrimoni històric i cultural, ja siga al castell de Sagunt, les insuficients ajudes a l’IVAM, a la programació del Palau de les Arts, a la pinacoteca del Museu de Belles Arts de Sant Pius V o al retorn de peces tan emblemàtiques com la Dama d’Elx per posar alguns exemples. “Incomprensibles greuges reiterats i constants cap al nostre poble”, ha conclòs.

25 D’ABRIL

Compromís pide al Estado la titularidad de l’Arxiu del Regne de València y que ésta pase a ser de la Generalitat

Los senadores de la coalición ven incomprensible la inversión en cuentagotas del Estado en las infraestructuras culturales valencianas

Madrid, 6 de abril de 2018

Compromís pedirá desde el Senado a través de enmiendas a los Presupuestos Generales del Estado la digitalización y posterior retorno de los fondos documentales del Archivo del Reino de València (ARV), que siguen siendo titularidad del Estado. El portavoz en la Cámara Alta de la coalición, Carles Mulet, ha recordado que fue con el impulso de Alfons V ‘El Magnànim’ en las Cortes de 1419 cuando se refundó y agrupó el archivo real y todos los documentos de las distintas secciones que lo conforman y que “2019 puede ser un buen año para que los valencianos recuperemos en su totalidad, de nuevo tres siglos después, la gestión de unos documentos que fueron arrebatados por el monarca Felipe V”.

Ya más recientemente, en 1985, el Estado transfirió a la Generalitat la gestión de los documentos pero no su titularidad ni la del edificio. “Pretendemos abrir una nueva etapa en la historia de estos valiosísimos fondos, reflejo de nuestro rico legado como pueblo y como herramienta imprescindible para los investigadores proponiendo en una enmienda la digitalización de todos los fondos y la entrega del edificio y todo su contenido a la Generalitat”, ha señalado Mulet.

Incomprensible la poca atención

El representante valenciano ha lamentado el poco caso y apoyo que se presta a los museos e instituciones valencianas en la puesta en valor del patrimonio histórico y cultural, ya sea en el castillo de Sagunt, las insuficientes ayudas al IVAM, a la programación del Palau de les Arts, a la pinacoteca del Museu de Belles Arts de Sant Pius V o al retorno de piezas tan emblemáticas como la Dama d’Elx por citar algunos ejemplos. “Incomprensibles agravios reiterados y constantes hacia nuestro pueblo”, ha concluido.