En una resposta parlamentària a Carles Mulet, el Govern assenyala que no s’immiscueix en els continguts i que la televisió és independent. El senador valencià denuncia que la televisió pública dóna veu a xarlotades i no posa el focus en els preocupants temes que afecten el país

Madrid, 31 de març de 2018

El portaveu de Compromís al Senat i el senador territorial, Carles Mulet, ha mostrat la seua indignació amb les respostes del Govern a la pregunta de la coalició en relació a la roda de premsa coberta pel canal 24 hores de la televisió pública del president de Tabarnia a l’exili. En una breu resposta assenyala el Govern que “no exerceix control sobre l’actuació de RTVE i, per tant, no pot fer valoracions sobre la seva programació“.

Mulet ha insistit que han d’existir, encara que ho neguen, infumables criteris per manipular des de la televisió pública i permetre un ús tan poc rigorós dels mitjans, al gastar el valuós temps dels informatius en cobrir a un actor i el seu grup i identificar-lo com president a l’exili i ha assegurat que “dir que són un mitjà autònom i independent no s’ho creuen ni ells“.

Mulet ha recordat que per situacions molt menors el Partit Popular es trenca les vestidures per programes clarament identificats com d’humor en els mitjans públics autonòmics o els acusa d’adoctrinar des d’ells. “El cas del canal 24 hores és un més de la llarga llista de manipulació política que denuncia el Consell d’Informatius de TVE, per la qual cosa seria desitjable que tinguerem en aquest país mitjans públics independents, rigorosos i apartats d’obsessions i excentricitats per molt que l’actualitat dels últims mesos haja passat per Catalunya, però no tot s’hi val“, ha indicat el senador valencià que ha recordat com “ignoren injustament allò que no convé al Govern, com els seus casos de corrupció (Gürtel, Bárcenas), operacions de trames en els quals es troben embolicats, no informant de greus incendis, silenciant micròfons o amagant les protestes de jubilats per tota Espanya. Tenim dret a mitjans de comunicació dignes, però no així“.

Compromís al Senat ha realitzat preguntes pels horaris intempestius de Masterchef Junior, per anomenar pueblecito a la tercera ciutat de l’Estat, ignorar festes de la capital valenciana o per la seua falta de neutralitat a l’hora d’informar. Mulet ha retret als actuals responsables de la corporació aquesta deriva en la seua credibilitat.

tabarnia tabarnia r

El Gobierno se desentiende de los criterios de TVE por la rueda de prensa del ‘presidente de Tabarnia’

En una respuesta parlamentaria a Carles Mulet, el Gobierno señala que no se inmiscuye en los contenidos y que la televisión es independiente. El senador valenciano denuncia que la televisión pública da voz a charlotadas y no pone el foco en los preocupantes temas que afectan al país

Madrid, 31 de marzo de 2018

El portavoz de Compromís en el Senado y el senador territorial, Carles Mulet, ha mostrado su indignación con las respuestas del Gobierno a la pregunta de la coalición en relación a la rueda de prensa cubierta por el canal 24 horas de la televisión pública del Presidente de Tabarnia en el exilio. En una escueta respuesta señala el Gobierno que “no ejerce control sobre la actuación de RTVE y, por lo tanto, no puede realizar valoraciones sobre su programación”.

Mulet ha insistido en que deben existir, aunque lo nieguen, infumables criterios para manipular desde la televisión pública y permitir un uso tan poco riguroso de los medios, al gastar el valioso tiempo de los informativos en cubrir a un actor y su grupo e identificarle como presidente en el exilio y ha asegurado que “decir que son un medio autónomo e independiente no se lo creen ni ellos”.

Mulet ha recordado que por situaciones mucho menores el Partido Popular se rasga las vestiduras en programas claramente identificados como de humor en los medios públicos autonómicos o les acusa de adoctrinar desde ellos. “El caso del canal 24 horas es uno más de la larga lista de manipulación política que denuncia el Consejo de Informativos de TVE, por lo que sería deseable que tuviéramos en este país medios públicos independientes, rigurosos y apartados de obsesiones y excentricidades por mucho que la actualidad de los últimos meses haya pasado por Cataluña, pero no todo vale”, ha indicado el senador valenciano que ha recordado como “ignoran torticeramente aquello que no conviene al Gobierno, como sus casos de corrupción (Gürtel, Bárcenas), operaciones de tramas en los que se hallan envueltos, no informando de graves incendios,  silenciando micrófonos o escondiendo las manifestaciones de jubilados por toda España. Tenemos derecho a medios de comunicación dignos, pero no así”.

Compromís en el Senado ha realizado preguntas por los horarios intempestivos de Masterchef Junior, por llamar pueblecito a la tercera ciudad del Estado, ignorar festejos de la capital valenciana o por su falta de neutralidad a la hora de informar. Mulet ha afeado a los actuales responsables de la corporación tal deriva en su credibilidad.