La coalició preguntarà pels motius de la companyia per enviar trens de composició simple i més incòmodes als estudiants

Madrid, 26 de març de 2018

El senador de Compromís per Castelló, Jordi Navarrete i el senador territorial Carles Mulet, presentaran de nou preguntes per conèixer els motius del maltractament reiterat de la companyia Renfe als usuaris del minso servei de trens regionals que comunica el Maestrat amb Castelló i València pel sud i amb Tarragona i Barcelona pel nord.

Navarrete ha recordat que “la problemàtica no és nova, l’hem denunciat i sembla que Renfe no ha après dels seus errors i segueix enviant trens de composició simple incapaços de transportar a tots els estudiants del Maestrat i resta d’usuaris que utilitza els seus trens“.

Concretament ahir el suposat tren Regional va arribar en forma de tren de Rodalies, cosa que a priori no ha de suposar un problema, encara que si genera problemes d’incomoditat per a viatges fins a València, per la duresa dels seients, absència de lavabos i pel fet que es paga per un tren d’unes característiques ben diferents, amb seients encoixinats i amb uns estàndards determinats que no es compleixen. En les últimes setmanes el servei ha registrat més problemes de puntualitat i demores. Ahir mateix el tren va arribar a Benicarló procedent de Vinaròs pràcticament ple, el que genera problemes a la resta de la cadena i es donen les imatges de gent asseguda a terra, sobre les seues maletes o apinyades com sardines fins a arribar al seu destí. La companyia va preveure un servei addicional d’autobusos.

El borreguero tradicional tot i els anuncis, segueix sense millorar i per això exigim al Govern l’arribada dels 12 trens de Rodalies diaris que van prometre per a la primavera“, ha abundat el senador castellonenc. La coalició recorda, com sempre ha defensat, el revulsiu que pot suposar per al turisme de la comarca, la seguretat en els trasllats o la millora en la cobertura de places de treballadors en l’administració pública (hospitals, jutjats …) l’existència d’un servei de qualitat i puntual que fins al moment, per desgràcia, no es presta.

Compromís pregunta cuando van a llegar al Maestrat los trenes de Cercanías ante los problemas que se siguen registrando

La coalición preguntará por los motivos de la compañía para enviar trenes de composición simple y más incómodos a los estudiantes

Madrid, 26 de marzo de 2018

El senador de Compromís por Castelló, Jordi Navarrete y el senador territorial Carles Mulet, presentarán de nuevo preguntas para conocer los motivos del maltrato reiterado de la compañía Renfe a los usuarios del exiguo servicio de trenes regionales que comunica el Maestrat con Castelló y València por el sur y con Tarragona y Barcelona por el norte.

Navarrete ha recordado que “la problemática no es nueva, la hemos denunciado y parece que Renfe no ha aprendido de sus errores y sigue enviando trenes de composición simple incapaces de transportar a todos los estudiantes del Maestrat y resto de usuarios que utiliza sus trenes”.

Concretamente ayer el supuesto tren Regional llegó en forma de tren de Cercanías, algo que a priori no debe suponer un problema, aunque si genera problemas de incomodidad para viajes hasta València, por la dureza de los asientos, ausencia de lavabos y por el hecho que se paga por un tren de unas características bien distintas, con asientos acolchados y con unos standares determinados que no se cumplen. En las últimas semanas el servicio ha registrado además problemas de puntualidad y demoras. Ayer mismo el tren llegó a Benicarló procedente de Vinaròs prácticamente lleno, lo que genera problemas en el resto de la cadena y se dan las imágenes de gente sentada en el suelo, sobre sus maletas o apretujadas como sardinas hasta llegar a su destino. La compañía previó un servicio adicional de autobuses.

El borreguero tradicional pese a los anuncios, sigue sin mejorar y por eso exigimos al Gobierno la llegada de los 12 trenes de Cercanías diarios que prometieron para la primavera”, ha abundado el senador castellonense. La coalición recuerda, como siempre ha defendido, el revulsivo que puede suponer para el turismo de la comarca, la seguridad en los traslados o la mejora en la cobertura de plazas de trabajadores en la administración pública (hospitales, juzgados…) la existencia de un servicio de calidad y puntual que hasta el momento, por desgracia, no se presta.