L’assistència als turistes arrossega un deute per l’autonomia valenciana superior als 300 milions

Madrid, 19 març 2018

El senador de Compromís per Castelló, Jordi Navarrete, preguntarà demà al ministre responsable pel pagament del deute a les CCAA pel Fons de Garantia Assistencial i perquè aquestes puguen seguir mantenint els serveis públics. L’assistència mèdica als turistes espanyols i estrangers suposa una despesa inassumible ja per a les arques valencianes proper als 400 milions d’euros i que no s’abonen des de 2012.

Des de la Generalitat han denunciat el greuge que suposa que no es liquiden aquests fons, que no han estat compensats pel Govern. Segons Jordi Navarrete “aquest tracte cap a les autonomies que rebem un elevat nombre de desplaçats temporals d’altres regions i un infrafinançament que ens ha empobrit en pocs anys, és una mostra de la poca sensibilitat i interès del Govern de M. Rajoy cap als valencians i la nostra delicada tresoreria després d’anys de governs del PP i del poc encert de les seues polítiques, que sempre ens acaben penalitzant i empobrint“.

La coalició recorda que el País Valencià segueix sense percebre des de 2003 uns 70 milions d’euros de compensació per l’atenció a turistes estrangers i de 318 milions pels turistes espanyols. El RDL 16/2012 va ser aprovat pel Govern de Mariano Rajoy el 2012 i suposa un mecanisme de compensació econòmica entre comunitats autònomes denominat Fons de Garantia Assistencial (FOGA).

Lluny d’agilitzar la problemàtica que suposa la despesa assistencial, aquesta ha empitjorat ja que estan pendents d’abonar-se. Veiem com s’afanyen a pagar autopistes, rescatar projectes ruïnosos com el Castor o buidar les guardioles de les pensions, però no tenen cap pressa per complir amb el que aproven, de manera que la seua lleialtat institucional i prioritats amb els ciutadans deixen molts dubtes que esperem ens aclarisquen“, ha conclòs el senador castellonenc.

15032018 pregunta oral reg_98979

Compromís preguntará en el Pleno de mañana al ministro por la deuda del Fondo de Garantía Asistencial

La asistencia a los turistas arrastra una deuda para la autonomía valenciana superior a los 300 millones 

Madrid, 19 de marzo de 2018

El senador de Compromís por Castelló, Jordi Navarrete, preguntará mañana al ministro responsable por el pago de la deuda a las CCAA por el Fondo de Garantía Asistencial y para que éstas puedan seguir manteniendo los servicios públicos. La asistencia médica a los turistas españoles y extranjeros supone un gasto inasumible ya para las arcas valencianas cercano a los 400 millones de euros y que no se abonan desde 2012.

Desde la Generalitat han denunciado el agravio que supone que no se liquiden estos fondos, que no han sido compensados por el Gobierno. Según Jordi Navarrete “este trato hacia las autonomías que recibimos un elevado número de desplazados temporales de otras regiones y una infrafinanciación que nos ha empobrecido en pocos años, es una muestra de la poca sensibilidad e interés del Gobierno de M. Rajoy hacia los valencianos y nuestra delicada tesorería tras años de gobiernos del PP y del poco acierto de sus políticas, que siempre nos acaban penalizando y empobreciendo”.

La coalición recuerda que el País Valenciano sigue sin percibir desde 2003 unos 70 millones de euros de compensación por la atención a turistas extranjeros y de 318 millones por los turistas españoles. El RDL 16/2012 fue aprobado por el Gobierno de Mariano Rajoy en 2012 y supone un mecanismo de compensación económica entre comunidades autónomas denominado Fondo de Garantía Asistencial (FOGA). “Lejos de agilizar la problemática que supone el gasto asistencial, ésta ha empeorado ya que están pendientes de abonar. Vemos como se afanan en pagar autopistas, rescatar proyectos ruinosos como el Castor o vaciar las huchas de las pensiones, pero no tienen ninguna prisa en cumplir con lo que aprueban, de manera que su lealtad institucional y prioridades con los ciudadanos arrojan muchas dudas que esperamos nos aclaren”, ha concluido el senador castellonense.