En una resposta del Govern s’assenyala a la coalició que la discriminació per raó de sexe és il·legal i que no contempla sancions com a Islàndia o Alemanya

Madrid, 12 de març de 2018

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, reclamat al Govern que “adopte d’una vegada mesures dràstiques i exemplars per evitar que la bretxa salarial per motiu de sexe seguisca un minut més en aquest país“. Davant els anuncis realitzats en països més avançats i sensibles en la matèria, com Islàndia o Alemanya, d’abordar les seues respectives bretxes a través de sancions econòmiques i transparència en les nòmines, la coalició va preguntar al Govern pel seu posicionament i intencions cap a aquesta pràctica retributiva discriminatòria cap a un dels gèneres.

La resposta no pot ser més decebedor, ja que la seua resposta és que a Espanya està prohibida la discriminació per raó de sexe” ja que, a més de les previsions de la Constitució Espanyola i el Text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors estableixen en el seu article 17.1 “són nul·les situacions de discriminació directa o indirecta desfavorables per raó d’edat o discapacitat o situacions de discriminació directa o indirecta per raó de sexe“.

En aquest sentit Mulet ha insistit que “l’actual legislació és un colador d’un catàleg de situacions injustes que queden clares en les estadístiques però que el Govern és incapaç d’afrontar, de manera que persisteixen discriminacions per raó de sexe estiguen prohibides o no, pel que haurien de prendre cartes en l’assumpte de forma exemplar i que aquestes pràctiques indecents no seguisquen ni un minut més“.

A Espanya la bretxa salarial entre homes i dones fluctua entre el 21 i el 23 per cent. La reducció en 2016 segons el Govern ha estat de 2,5 punts “pel que reclamem mesures contundents que superen les proclamades des del Govern de reforçar la igualtat a través de la transparència o de la informació als sindicats i treballadors” sobre els elements retributius que integren els treballs d’igual valor, en línia amb la Recomanació de la Comissió Europea de 7 de març de 2014, sobre el reforç del principi d’igualtat de retribució entre homes i dones a través de la transparencia, ha dit el senador territorial.

Mulet ha conclòs assegurant que “l’Estat s’ha d’inspirar en les bones pràctiques i legislació de països del nostre entorn i apostar per mesures clares i eficaces que suposen invertir aquesta dinàmica i compensar la maternitat perquè no siga una penalització per a les mares, com les que s’han plantejat a França, Islàndia, Alemanya i altres països“.

brecha r brecha brecha alemania brecha alemania r

Compromís insta al Gobierno a adoptar medidas ejemplares contra la brecha salarial y la discriminación en las empresas

En una respuesta del Gobierno se señala a la coalición que la discriminación por razón de sexo es ilegal y que no contempla sanciones como en Islandia o Alemania

Madrid, 12 de marzo de 2018

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, reclamado al Gobierno que “adopte de una vez medidas drásticas y ejemplares para evitar que la brecha salarial por motivo de sexo siga un minuto más en este país”. Ante los anuncios realizados en países más avanzados y sensibles en la materia, como Islandia o Alemania, de atajar sus respectivas brechas a través de sanciones económicas y transparencia en las nóminas, la coalición preguntó al Gobierno por su posicionamiento e intenciones hacia esta práctica retributiva discriminatoria hacia uno de los géneros.

La respuesta no puede ser más decepcionante, ya que su respuesta es que en España está prohibida la discriminación por razón de sexo” ya que, además de lo prescrito por la Constitución Española y el Texto Refundido de la Ley del Estatuto de los Trabajadores establecen en su artículo 17.1 “son nulas situaciones de discriminación directa o indirecta desfavorables por razón de edad o discapacidad o a situaciones de discriminación directa o indirecta por razón de sexo”.

En este sentido Mulet ha insistido que “la actual legislación es un coladero de un catálogo de situaciones injustas que quedan claras en las estadísticas pero que el Gobierno es incapaz de atajar, por lo que persisten discriminaciones por razón de sexo estén prohibidas o no, por lo que deberían tomar cartas en el asunto de forma ejemplar y que tales practicas indecentes no sigan ni un minuto más”.

En España la brecha salarial entre hombres y mujeres fluctúa entre el 21 y el 23 por ciento. La reducción en 2016 según el Gobierno ha sido de 2,5 puntos “por lo que reclamamos medidas contundentes que superen las proclamadas desde el Gobierno de reforzar la igualdad a través de la transparencia o de la información a los sindicatos y trabajadores” sobre los elementos retributivos que integran los trabajos de igual valor, en línea con la Recomendación de la Comisión Europea de 7 de marzo de 2014, sobre el refuerzo del principio de igualdad de retribución entre hombres y mujeres a través de la transparencia, ha dicho el senador territorial.

Mulet ha concluido asegurando que “el Estado debe inspirarse en las buenas prácticas y legislación de países de nuestro entorno y apostar por medidas claras y eficaces que supongan invertir tal dinámica y compensar la maternidad para que no sea una penalización para las madres, como las que se han planteado en Francia, Islandia, Alemania y otros países”.