Mulet: “La festa que deia Ricardo Costa, però de tirar la manta, ja ha començat al PP. Alberto Fabra ha de començar donant explicacions de com va pagar la seua campanya realment i deixar el Senat per decència”

Madrid 19 de gener de 2018

El senador territorial i portaveu de Compromís, Carles Mulet, ha reclamat hui a Alberto Fabra que “done les explicacions que els ciutadans i, fins i tot també els seus votants mereixen, després de conèixer les declaracions de Pablo Crespo que ha reconegut pagaments en B al PP i facturació falsa als empresaris perquè pagaren actes electorals, com la campanya de Fabra“, cosa que el senador territorial ha considerat “indecent i il·legal“.

Per a Mulet “la corrupció del PP estava a tot arreu. A Fitur o fent delictes electorals en què empreses privades pagaven les seues despeses, cosa prohibida per llei. En el PPCV i al PPCS no tenien límits. No hi ha un abans i un després, el PP només es renovarà quan tots aquells que van robar paguen pel que van fer i se’n vagen a casa seua, ja que Fabra va heretar el sistema corrupte de Camps i tard o prompte acabarà a la banqueta, ja siga per la Fórmula 1 o per la Gürtel. Mentrestant, el PP va donant aixopluc a tots els esquitxats al Senat o mantenint-los aforats, però han de saber que tenen els dies comptats i hauran de retre comptes de la seua fosca gestió“, ha augurat.

Mulet ha recordat que en el sumari del cas Gürtel van començar a aparèixer pobles en què la comptabilitat d’aquestes empreses investigades feien constar pagaments a alcaldes o la celebració d’actes polítics electorals. “Dopatge electoral que va haver de contribuir als resultats que, posteriorment, els va situar al capdavant d’unes institucions que van deixar arruïnades i amb un elevat deute fruit del seu descontrol“, ha afegit Mulet.

“No veuen, ni parlen, ni senten”

L’actual responsable de la formació, Isabel Bonig, hauria de donar un pas endavant, dissoldre la formació i demanar disculpes per la corrupció d’aquests anys en què ella i nombrosos càrrecs -entre ells l’executiva del PP- van consentir de forma activa o passiva tantes il·legalitats com les que s’estan coneixent“, ha assenyalat el portaveu de Compromís al Senat. “Ens produeix vergonya llegir tot això i esperem que Mariano Rajoy aprofite la seua visita a Castelló per prendre mesures, encara que poques esperances tenim de qui apareix en els papers de Bárcenas d’una manera tan clara. Ni veuen, ni parlen, ni senten, com si la corrupció no existira“, ha conclòs.

Compromís pide al senador Alberto Fabra que dé la cara ante las declaraciones que afirman que empresas pagaron su campaña

Mulet: “La fiesta que decía Ricardo Costa, pero de tirar la manta, ya ha empezado en el PP. Alberto Fabra debe empezar dando explicaciones de cómo pagó su campaña realmente y dejar el Senado por decencia”

Madrid, 19 de enero de 2018

El senador territorial y portavoz de Compromís, Carles Mulet, ha reclamado hoy a Alberto Fabra que “de las explicaciones que los ciudadanos, e incluso también sus votantes, merecen tras conocerse las declaraciones de Pablo Crespo que ha reconocido pagos en B en el PP y facturación falsa a los empresarios para que pagaran actos electorales, como la campaña de Fabra”, algo que el senador territorial ha considerado “indecente e ilegal”.

Para Mulet “la corrupción del PP estaba en todos los lugares. En Fitur o haciendo delitos electorales en los que empresas privadas pagaban sus gastos, algo prohibido por Ley. En el PPCV y en el PPCS no tenían límites. No hay un antes y un después, el PP solo se renovará cuando todos aquellos que robaron paguen por lo que hicieron y se vayan a su casa, ya que Fabra heredó el sistema corrupto de Camps y tarde o pronto acabará en el banquillo, ya sea por la Fórmula 1 o por la Gürtel. Mientras tanto, el PP va dando cobijo a todos los salpicados en el Senado o manteniéndolos aforados, pero deben saber que tienen los días contados y deberán rendir cuentas de su oscura gestión”, ha augurado.

Mulet ha recordado que en el sumario del caso Gürtel comenzaron a aparecer pueblos en los que la contabilidad de estas empresas investigadas hacían constar pagos a alcaldes o la celebración de actos políticos electorales. “Doping electoral que debió contribuir a los resultados que, posteriormente, les situó al frente de unas instituciones que dejaron arruinadas y con una elevada deuda fruto de su descontrol”, ha añadido Mulet.

No ven, ni hablan, ni oyen

La actual responsable de la formación, Isabel Bonig, debería dar un paso al frente, disolver la formación y pedir disculpas por la corrupción de esos años en los que ella y numerosos cargos –entre ellos la ejecutiva del PP- consintieron de forma activa o pasiva tantas ilegalidades como las que se están conociendo”, ha señalado el portavoz de Compromís en el Senado. “Nos produce sonrojo leer todo esto y esperamos que Mariano Rajoy aproveche su visita a Castelló para tomar medidas, aunque pocas esperanzas tenemos de quien aparece en los papeles de Bárcenas de una forma tan clara. Ni ven, ni hablan, ni oyen, como si la corrupción no existiera”, ha concluido.