Reclamen respecte per aquesta professió i demanen que actue la Fiscalia davant les campanyes de persecució i odi dels populars

Madrid, 2 de gener de 2018

Compromís presentarà al Senat una moció de suport al professorat davant les campanyes d’atacs per part del PP cap a la seva honorabilitat i professionalitat. El senador Jordi Navarrete ha recordat com recentment la diputada autonòmica Beatriz Gascó (PP) instava a les famílies a denunciar el que ella considerava elements catalanistes a les aules.

Tenim clar que es tracta d’un cas més de les seues paranoies i de l’obsessió i mania cap a la cultura o cap a la història compartida de valencians amb aragonesos, catalans o balears pel fet de parlar llengües diferents al castellà, però no poden transgredir la línia roja i estar sembrant dubtes i menyspreu a les aules pressuposant un mal funcionament i il·legalitats que no són tals en el sector educatiu“, ha indicat Navarrete, que ha demanat al PP que “deixe de sembrar dubtes i demane pels mestres el mateix respecte que demanava recentment al Senat per als membres de les forces de seguretat, ja que és injusta i insuportable una persecució a les aules com la que pretenen“.

La moció de Compromís adapta la moció aprovada pel consistori de Vila-real de suport als educadors i recorda alguns exemples com els marcatges a algunes escoles en reportatges televisius, que posteriorment van ser atacats per la ultradreta o com sembren constantment dubtes en la honorabilitat i dignitat del professorat, fent un “inacceptable ús polític” d’un servei públic de transcendència i que hauria de ser objecte d’un especial respecte i esforç econòmic per part de les institucions, governants i partits polítics. Així han reclamat que actue la Fiscalia davant les clares incitacions a l’odi que pregonen els populars.

El PP sembla més còmode situant-se en el menyspreu quan no governa davant governs com el del Botànic, que han posat la inversió per alumne valencià en els nivells que mereix“, ha afegit Navarrete.

La moció demana al Govern que pose tots els mitjans per acabar amb la campanya de persecució política contra el professorat valencià i que assegure la seua protecció jurídica davant la temptació de polititzar l’ensenyament i perseguir els responsables d’això.

D’altra banda reclama que es respecte la llibertat de càtedra, dignifique al professorat i es pose en valor la importància del paper social dels mestres mitjançant programacions didàctiques sobre el treball docent, el reconeixement de l’autoritat i professionalitat d’aquests treballadors i que desenvolupen la legislació adequada per protegir jurídicament l’exercici de la llibertat d’expressió dels docents.

Compromís registra una moción en el Senado ‘ante los insoportables ataques’ del PP al profesorado

Reclaman respeto por esta profesión y piden que actúe la Fiscalía ante las campañas de persecución y odio de los populares

Madrid, 2 de enero de 2018

Compromís presentará en el Senado una moción de apoyo al profesorado ante las campañas de ataques por parte del PP hacia su honorabilidad y profesionalidad. El senador Jordi Navarrete ha recordado como recientemente la diputada autonómica Beatriz Gascó (PP) instaba a las familias a denunciar lo que ella consideraba elementos catalanistas en las aulas.

Tenemos claro que se trata de un caso más de sus paranoias y de la obsesión y manía hacia la cultura o hacia la historia compartida de valencianos con aragoneses, catalanes o baleares por el hecho de hablar lenguas distintas al castellano, pero no pueden transgredir la línea roja y estar sembrando dudas y desprecio en las aulas presuponiendo un mal funcionamiento e ilegalidades que no son tal en el sector educativo”, ha indicado Navarrete, que ha pedido al PP que “deje de sembrar dudas y pida para los maestros el mismo respeto que pedía recientemente en el Senado para los miembros de las fuerzas de seguridad, ya que es injusta e insoportable una persecución en las aulas como la que pretenden”.

La moción de Compromís adapta la moción aprobada por el Consistorio de Vila-real de apoyo a los educadores y recuerda algunos ejemplos como los marcajes a algunos colegios en reportajes televisivos, que posteriormente fueron atacados por la ultraderecha o como siembran constantemente dudas en la honorabilidad y dignidad del profesorado, haciendo un “inaceptable uso político” de un servicio público de trascendencia y que debería ser objeto de un especial respeto y esfuerzo económico por parte de las instituciones, gobernantes y partidos políticos. Así han reclamado que actúe la Fiscalía ante las claras incitaciones al odio que pregonan los populares.

El PP parece más cómodo situándose en el desprecio cuando no gobierna ante gobiernos como el del Botànic, que han puesto la inversión por alumno valenciano en los niveles que merece”, ha agregado Navarrete.

La moción pide al Gobierno que ponga todos los medios para acabar con la campaña de persecución política contra el profesorado valenciano y que asegure su protección jurídica ante la tentación de politizar la enseñanza y perseguir a los responsables de ello.

Por otro lado reclama que se respete la libertad de cátedra, dignifique al profesorado y se ponga en valor la importancia del papel social de los maestros mediante programaciones didácticas sobre el trabajo docente, el reconocimiento de la autoridad y profesionalidad de estos trabajadores y que desarrollen la legislación adecuada para proteger jurídicamente el ejercicio de la libertad de expresión de los docentes.