Compromís denuncia que el Govern segueix sense contestar amb transparència en tot el que envolta al Castor. La coalició qüestiona que no s’aborde el desmantellament del projecte d’una vegada i es pregunta “fins quan van a tindre el munt de ferralla a la mar”

Madrid, 27 de novembre de 2017

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha denunciat la pràctica enquistada en les respostes del Govern que ofereix la Secretaria d’Estat de Relacions amb les Corts quan parlem del projecte energètic fracassat ‘Castor’ de no concretar les mesures que es van a adoptar tendents al seu desmantellament “i parlar tan sols del passat, sense dedicar una línia al futur“.

A una pregunta concreta sobre els episodis de terratrèmols de 2013 ia la necessitat d’instal·lar sismògrafs submarins per monitoritzar la falla Amposta i afrontar el desmantellament de les plantes (marina i terrestre), es contesta que “el Govern ha decidit que la instal·lació de magatzem de gas Castor continuarà en el seu estat actual d’hibernació que garanteix l’estabilitat del mateix“. Per a Mulet “el mètode Rajoy de resolució de conflictes no és el que els veïns afectats pels terratrèmols mereixen, ni es pot plantejar tindre sine die tota aquesta ferralla enmig de la mar, a costa d’algun accident o moviment geològic que genere perill a la població“. La postura de Compromís passa per emprendre, de la mà dels experts, universitats i especialistes del sector, el segellat del magatzem, com ja va fer l’empresa Shell quan va abandonar la planta en haver constatat durant dècades els episodis sísmics que produïa l’explotació del jaciment petrolífer i que hui emmagatzema milions de metres cúbics de gas al subsòl.

A més el cost del desmantellament de la planta hauria d’abonar-la qui van planificar malament, executar amb més d’un any de retard un projecte innecessari per la caiguda en el consum i que va donar tota classe de problemes i van manifestar a la gent sense cap mena de rubor que el projecte es beneficiava d’unes condicions geològiques extraordinàries“, assenyala Mulet.

La coalició lamenta que el 2017 vaja a acabar sense que es prenguen mesures reals després de l’estudi ‘post mortem’ encarregat al Massachussets Institute of Technology (MIT) per analitzar el problema i buscar-li solucions per evitar la por que encara subjau entre molts veïns del nord de Castelló i sud de Tarragona, que veuen cada dia a la mar un projecte que havia de ser molt beneficiós per a la zona i ha acabat sent el major fiasco econòmic i de la enginyeria espanyola que es recorda.

castor castor r

Compromís lamenta que el Gobierno confirme su decidida apuesta por la hibernación sin fecha del Castor

Compromís denuncia que el Gobierno sigue sin contestar con transparencia en todo lo que rodea al Castor. La coalición reprocha que no se aborde la desmantelación del proyecto de una vez y se pregunta “hasta cuando van a tener el amasijo de ferralla en el mar

Madrid, 27 de noviembre de 2017

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha denunciado la práctica enquistada en las respuestas del Gobierno que ofrece la Secretaría de Estado de Relaciones con las Cortes cuando hablamos del proyecto energético fracasado ‘Castor’ de no concretar las medidas que se van a adoptar tendentes a su desmantelamiento “y hablar tan solo del pasado sin dedicar una línea al futuro”.

A una pregunta concreta sobre los episodios de terremotos de 2013 y a la necesidad de instalar sismógrafos submarinos para monitorizar la falla Amposta y afrontar el desmantelamiento de las plantas (marina y terrestre), se contesta que “el Gobierno ha decidido que la instalación de almacén de gas Castor continuará en su estado actual de hibernación que garantiza la estabilidad del mismo”. Para Mulet “el método Rajoy de resolución de conflictos no es lo que los vecinos afectados por los terremotos merecen ni se puede plantear tener sine die toda esa ferralla en medio del mar, a expensas de algún accidente o movimiento geológico que genere peligro a la población”. La postura de Compromís pasa por emprender, de la mano de los expertos, universidades y especialistas del sector, el sellado del almacén, como ya hizo la empresa Shell cuando abandonó la planta al haber constatado durante décadas los episodios sísmicos que producía la explotación del yacimiento petrolífero y que hoy almacena millones de metros cúbicos de gas en el subsuelo.

Además el coste del desmantelamiento de la planta debería abonarlo quienes planificaron mal, ejecutaron con más de un año de retraso un proyecto innecesario por la caída en el consumo y que dio toda clase de problemas y manifestaron a la gente sin ninguna clase de rubor que el proyecto se beneficiaba de unas condiciones geológicas extraordinarias“, señala Mulet. La coalición lamenta que el 2017 vaya a acabar sin que se tomen medidas reales tras el estudio ‘post mortem’ encargado al Massachussets Institute of Techonology (MIT) para analizar el problema y buscarle soluciones para evitar el temor que todavía subyace entre muchos vecinos del norte de Castelló y sur de Tarragona, que ven cada día en el mar un proyecto que tenía que ser muy beneficioso para la zona y ha acabado siendo el mayor fiasco económico y de la ingeniería española que se recuerda.