La coalició recorda que va defensar en solitari la candidatura d’Alacant al Senat davant de la de Barcelona i lamenta que puga acabar finalment en altres països europeus pel conflicte català. Els senadors exigeixen proposar de nou Alacant

Madrid 13 de novembre de 2017

Els senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete, han lamentat avui que l’Agència Europea del Medicament (EMA) puga finalment acabar en un altre país europeu després de prendre força les candidatures de Milà i Bratislava en comptes de a Barcelona, ​​com van defensar al Senat PP, PSOE, Ciutadans i altres formacions.

Des de Compromís vam defensar, sense dubtar-ho, que Alacant era un emplaçament idoni per a l’AEM, ja que es trobava a l’entorn de l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (EUIPO), agència descentralitzada de la UE amb seu a Alacant, amb la qual que podien compartir serveis comuns transversals, complint un dels requisits d’eficiència administrativa i eficàcia que recull l’agenda Junker“, ha indicat Carles Mulet.

Alacant es troba a més en un enclavament estratègic en matèria de comunicacions, amb l’aeroport, oferta hotelera, l’AVE i la Universitat d’Alacant i la Universitat Miguel Hernández a menys de 10 km. La candidatura de Alacant comptava amb el ferm suport dels rectors de les universitats, del Col·legi de Metges i Farmacèutics, de la Cambra de Comerç, dels grups parlamentaris de les Corts Valencianes (PP, PSOE, Podem, Compromís i Ciutadans), de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i de la corporació local. Al Senat, en canvi tan sols Compromís va mantenir de forma rotunda i clara la seua aposta inicial.

La crisi catalana, gestionada de manera nefasta per Mariano Rajoy, ha desterrat les possibilitats de la candidatura catalana que respectem, tot i que no podem més que retreure a aquestes formacions polítiques el seu canvi de criteri en perjudici del País Valencià, pel que s’ha evaporat la potencialitat de la candidatura alacantina, que hauria suposat un fort revulsiu econòmic per aquestes comarques i aprofitar així el Brexit“, ha lamentat Mulet.

Compromís ha reclamat a aquestes formacions que, abans del dia 20 data prevista per a la votació, “recapaciten i plantegen de nou la candidatura d’Alacant com sostenia Compromís, si la de Barcelona ha perdut ja les seues possibilitats finalment“. La coalició ha reclamat al PP que deixe de maltractar el territori valencià pel que fa al seu finançament i de llastar les possibilitats d’aquest territori i que se’l dote de les infraestructures que necessita per al seu desenvolupament d’una vegada.

Compromís reprocha a PP y PSOE que Alacant se quedara sin la agencia del medicamento que puede ir al extranjero

La coalición recuerda que defendió en solitario la candidatura de Alacant en el Senado frente a la de Barcelona y lamenta que pueda acabar finalmente en otros países europeos por el conflicto catalán. Los senadores exigen proponer de nuevo Alacant

Madrid, 13 de noviembre de 2017

Los senadores de Compromís, Carles Mulet y Jordi Navarrete, han lamentado hoy que la Agencia Europea del Medicamento (EMA) pueda finalmente acabar en otro país europeo tras tomar fuerza las candidaturas de Milán y Bratislava en vez de en Barcelona, como defendieron en el Senado PP, PSOE, Ciudadanos y otras formaciones.

En Compromís defendimos, sin dudarlo, que Alacant era un emplazamiento idóneo para la AEM, ya que se encontraba en el entorno de la Oficina de Propiedad Intelectual de la Unión Europea (EUIPO), agencia descentralizada de la UE con sede en Alacant, con lo que podían compartir servicios comunes transversales, cumpliendo uno de los requisitos de eficiencia administrativa y eficacia que recoge la agenda Junker”, ha indicado Carles Mulet.

Alacant se encuentra además en un enclave estratégico en materia de comunicaciones, con el aeropuerto, oferta hotelera, el AVE y la Universidad de Alacant y la Universidad Miguel Hernández a menos de 10 km. La candidatura de Alacant contaba con el firme apoyo de los rectores de las universidades, del Colegio de Médicos y Farmacéuticos, de la Cámara de Comercio, de los grupos parlamentarios de les Corts Valencianes (PP, PSOE, Podemos, Compromís y Ciudadanos), de la Federación Valenciana de Municipios y Provincias y de la corporación local. En el Senado, en cambio, tan solo Compromís mantuvo de forma rotunda y clara su apuesta inicial.

La crisis catalana, gestionada de forma nefasta por Mariano Rajoy, ha desterrado las posibilidades de la candidatura catalana que respetamos, aunque no podemos más que reprochar a estas formaciones políticas su cambio de criterio en perjuicio del País Valenciano, lo que ha evaporado la potencialidad de la candidatura alicantina, que hubiese supuesto un fuerte revulsivo económico para estas comarcas y aprovechar así el Brexit”, ha lamentado Mulet.

Compromís ha reclamado a estas formaciones que, antes del día 20 fecha prevista para la votación, “recapaciten y planteen de nuevo la candidatura de Alacant como sostenía Compromís, si la de Barcelona ha perdido ya sus posibilidades finalmente”. La coalición ha reclamado al PP que deje de maltratar al territorio valenciano en cuanto a su financiación y de lastrar las posibilidades de este territorio y que se le dote de las infraestructuras que precisa para su desarrollo de una vez.