Fins 122 països han rubricat ja l’esborrany de tractat que prohibeix les armes nuclears. Navarrete es mostra decebut per l’abstenció del PSOE i Ciutadans

Madrid 10 d’octubre de 2017

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha reclamat hui “transparència” en l’assignació de recursos en els pressupostos de R + D + I de caràcter militar i el civil i que “l’Estat espanyol lideri dins el si de l’OTAN i de la OCDE un procés de debat, reflexió i negociació per aconseguir un ampli consens i aconseguir l’adhesió del màxim nombre de països al Tractat de Prohibició d’Armes Nuclears“. El PP ha rebutjat al Senat, com ha fet el Govern, l’adhesió a un Tractat al qual ja s’han sumat molts països del nostre entorn amb la seua afirmació cap a les armes nuclears. Així mateix el PSOE ha rebutjat secundar una proposta a l’adhesió d’Espanya “per les inesperades conseqüències de fer-ho mentre no estan clars els suports dels altres països“, cosa que ha estat considerat per Navarrete com a “molt decebedor“.

Navarrete ha proposat dues esmenes a la moció del Grup Parlamentari d’Units Podem, En comú-Podem, en Marea “amb l’objectiu que en un futur no molt llunyà no haguem de parlar mai més d’arsenals d’armes nuclears, armes de destrucció massiva o armes d’extinció de la humanitat“, en la línia de l’esborrany de tractat de les Nacions Unides que van votar a favor 122 països i que prohibeix el desenvolupament, proves, transferències, exportació, ús i amenaces amb arsenal nuclear.

Lamentablement la moció ha estat rebutjada amb els vots del PP (Foro i UPN), l’abstenció del PSOE i Ciutadans i aprovada per Units Podem, En Comú-Podem, en Marea, PNB, PDeCAT, Compromís, NCa, ASG, Coalició Canària i Bildu.

El PP rechaza en el Senado que España lidere el desarme y se prohiban las armas nucleares

Hasta 122 países han rubricado ya el borrador de tratado que prohíbe las armas nucleares. Navarrete se muestra decepcionado por la abstención del PSOE y Ciudadanos

Madrid, 10 de octubre de 2017

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha reclamado hoy “transparencia” en la asignación de recursos en los presupuestos de I+D+i de carácter militar y el civil y que “el Estado español lidere dentro del seno de la OTAN y de la OCDE un proceso de debate, reflexión y negociación para conseguir un amplio consenso y conseguir la adhesión del máximo número de países al Tratado de Prohibición de Armas Nucleares”. El PP ha rechazado en el Senado, como ha hecho el Gobierno, la adhesión a un Tratado al que ya se han sumado muchos países de nuestro entorno con su afirmación hacia las armas nucleares. Asimismo el PSOE ha rechazado secundar una propuesta a la adhesión de España “por las inesperadas consecuencias de hacerlo mientras no están claros los apoyos de los otros países”, algo que ha sido considerado por Navarrete como “muy decepcionante”.

Navarrete ha propuesto dos enmiendas a la moción del Grupo Parlamentario de Unidos Podemos, En Comú-Podem, en Marea “con el objetivo que en un futuro no muy lejano no tengamos que hablar nunca más de arsenales de armas nucleares, armas de destrucción masiva o armas de extinción de la humanidad”, en la línea del borrador de tratado de las Naciones Unidas que votaron a favor 122 países y que prohíbe el desarrollo, pruebas, transferencias, exportación, uso y amenazas con arsenal nuclear.

Lamentablemente la moción ha sido rechazada con los votos del PP (Foro y UPN), la abstención del PSOE y Ciudadanos y aprobada por Unidos Podemos, En Comú-Podem, en Marea, PNV, PDeCAT, Compromís, NCa, ASG, Coalición Canaria y Bildu.