El Senat, amb un pressupost de 53 milions d’euros no pot proposar beques de 800 euros / bruts i amb bases tan indignes

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha manifestat hui la queixa formal a la Junta de Portaveus del Senat, per la convocatòria de quinze beques acordada per la Mesa del Senat, en la reunió de 5 de setembre de 2017. Beques destinades a postgraduats, de formació arxivística, documental i bibliotecària, relacionada amb l’activitat oficial del Senat.

Segons Mulet “beques de dotze mesos per 800 euros bruts, per part d’una institució que maneja gairebé 53 milions d’euros a l’any, és poc exemplaritzant de com lluitar contra la precarització laboral i formativa; un estudiant amb aquesta quantitat es convertirà en una persona en precari; potser per preparar-se a abisme laboral que el PP ha convertit l’Estat espanyol”.

Però la queixa principal de Compromís és que es limiten a les persones que hagi nascut després de l’1 de gener de 1990. “Limiten les beques a persones entre 23 o 24 anys (depèn del temps que ha tardat en aconseguir la titulació), fins els 26, ja no arriben ni als 30 que sol ser el marge en contractes per a joves. És altament discriminatori ja que hi ha moltes persones joves que han pogut acabar els seus estudis i haver nascut abans de 1990 i, per això, no poden optar aquest tipus de beques. El Senat no pot funcionar d’aquesta manera tan insensible a la gran quantitat de variables personals”, ha assenyalat Mulet.

Igualment, segons el senador valencià “grinyolen les bases per tots els costats. En la seua tercera base es remarca que és imprescindible “no patir malaltia ni defecte físic que impedeixin la realització efectiva de les tasques corresponents (sense especificar quines són les tasques corresponents) i, en teoria, hi ha dues beques reservades a persones amb discapacitat de grau igual o superior al 33% sempre que reunisquen els requisits establerts a la base tercera (No patir malaltia ni defecte físic que impedisquen la realització efectiva de les tasques corresponents)”.

Per al portaveu de Compromís “és trist que la Mesa del Senat, composada pel PP, PSOE i PNB, continue apostant per un model que equipara becari com precari o semiesclau, amb sous miserables i, damunt, que discrimina per qüestió d’edat a centenars de potencials acabats de formar, pel simple fet d’haver nascut en una dato o una altra; aquestes beques s’entendrien per acabats de formar, perquè ha acabat en un període de temps concret seus estudis, però no per joventut, i a sobre, circumscrivint aquesta a un període excessivament limitat. No s’entén aquest sedàs que atempta contra principis bàsics de la igualtat d’oportunitats. Una institució pública no pot funcionar així”, ha conclòs.

Compromís afirma que las becas del Senado para formación archivística, documental y bibliotecaria “son discriminatorias”

El Senado, con un presupuesto de 53 millones de euros no puede proponer becas de 800 euros/brutos y con bases tan indignas

Madrid, 19 de septiembre de 2017
El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha manifestado hoy la queja formal en la Junta de Portavoces del Senado, por la convocatoria de quince becas acordada por la Mesa del Senado, en su reunión de 5 de septiembre de 2017. Becas destinadas a postgraduados, de formación archivística, documental y bibliotecaria, relacionada con la actividad oficial del Senado.

Según Mulet “becas de doce meses por 800 euros brutos, por parte de una institución que maneja casi 53 millones de euros al año, es poco ejemplarizante de cómo luchar contra la precarización laboral y formativa; un estudiante con esta cantidad se convertirá en una persona en precario; tal vez para prepararle a abismo laboral que el PP ha convertido al Estado español”

Pero la queja principal de Compromís es que se limitan a las personas que haya nacido con posterioridad al 1 de enero de 1990. “Limitan las becas a personas entre 23 o 24 años (depende del tiempo que ha tardado en conseguir la titulación), hasta los 26, ya no llegan ni a los 30 que suele ser el margen en contratos para jóvenes. Es altamente discriminatorio ya que existen muchas personas jóvenes que han podido terminar sus estudios y haber nacido antes de 1990 y, por ello, no pueden optar este tipo de becas. El Senado no puede funcionar de esta manera tan insensible a la gran cantidad de variables personales”, ha señalado Mulet.

Igualmente, según el senador valenciano “chirrían las bases por todos los costados. En su tercera base se remarca que es imprescindible “no padecer enfermedad ni defecto físico que impidan la realización efectiva de las tareas correspondientes (sin especificar cuáles son las tareas correspondientes) y, en teoría, hay dos becas reservadas a personas con discapacidad de grado igual o superior al 33% siempre que reúnan los requisitos establecidos en la base tercera (No padecer enfermedad ni defecto físico que impidan la realización efectiva de las tareas correspondientes).

Para el portavoz de Compromís “es triste que la Mesa del Senado, compuesta por PP, PSOE y PNV, continúe apostando por un modelo que equipara a becario como precario o semiesclavo, con sueldos míseros y, encima, que discrimine por cuestión de edad a centenares de potenciales recién formados, por el simple hecho de haber nacido en una fecho u otra; unas becas se entenderían para recién formados, por haber terminado en un periodo de tiempo concreto sus estudios, pero no por juventud, y encima, circunscribiendo esta a un periodo excesivamente limitado. No se entiende esta criba que atenta contra principios básicos de igualdad de oportunidades. Una institución pública no puede funcionar así”, ha concluido.

Convocatoria :
http://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2017-10436