La variant de la carretera N-332 és un exemple del menyspreu i mala gestió del Govern d’Espanya amb les infraestructures dels valencians

La coalició Compromís va a reclamar al Senat informació sobre el procediment seguit amb les obres de construcció de la variant de Benissa de la N-332 que duen paralitzades des de l’any 2009 fins a l’actualitat i que recentment van ser reinaugurades per la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría i el ministre de Foment, Íñigo de la Serna i que començaran en breu. Aquest estratègic vial per a Benissa i la comarca estava adjudicat a Begar Construcciones y Contratas SL quan es van paralitzar unes obres adjudicades en 17 milions d’euros. En 2017 ha estat adjudicat de nou el vial a OHL per 21,8 milions, IVA inclòs.

El senador Carles Mulet s’ha reunit avui amb els regidors Mari Carme Ronda i Xavi Tro per conèixer de primera mà el vial i la problemàtica que pateixen els benissers per la demora que acumula el vial. “Ens informen que després de tants anys han replantejat el traçat, afectant a 230 nous propietaris que damunt rebran menys diners que fa 10 anys per les expropiacions, en un vial que estava prou avançat en la seua execució“, ha explicat el senador territorial de Compromís.

Mulet ha explicat que el fet que Begar estigués implicada en la trama Gürtel “no ens agrada gens, per això anem a mirar aspectes com el futur de l’obra, els pagaments que es van realitzar pels treballs, si es podrà aprofitar alguna cosa i el grau d’execució que va quedar pendent, l’augment en el cost de l’obra o si hi ha algun responsable d’aquesta situació després del concurs de creditors, perquè volem que aquesta obra es faça quan abans i no es demore ni un dia més ja que és fonamental per a el futur de Benissa, el turisme i la qualitat de vida dels seus veïns, que duen anys patint de la mala gestió del Govern en matèria d’inversions i comunicacions amb els valencians“, ha afegit Mulet.

A més la coalició va a reclamar explicacions pels motius del pagament d’indemnitzacions tan baixos (de 5,75 euros / m2, front els 13,50 que va fixar el Tribunal d’Expropiacions de Alacant pels terrenys) al que s’oposen els propietaris dels terrenys i per un termini d’execució de 32 mesos.

Tro ha manifestat que “si el pressupost ha augmentat significativament, no podem permetre que les indemnitzacions als ciutadans afectats per la variant de Benissa es queden en menys, ja que han estat els grans perjudicats d’aquesta obra“, pel que ha anunciat seguiran de prop els avanços en les preguntes al Govern per garantir que el vial s’execute “sense més demores, d’una forma justa per a la ciutadania, siga el menys traumàtica possible i que siga paisatgística i ambientalment sostenible“, ha dit.

Compromís pedirá aclaraciones en el Senado por la demora en la ejecución de la variante de Benissa

La variante de la carretera N-332 es un ejemplo del desprecio y mala gestión del Gobierno de España con las infraestructuras de los valencianos

Madrid, 15 de septiembre de 2017

La coalición Compromís va a reclamar en el Senado información sobre el procedimiento seguido con las obras de construcción de la variante de Benissa de la N-332 que llevan paralizadas desde el año 2009 hasta la actualidad y que recientemente fueron reinauguradas por la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría y el ministro de Fomento, Íñigo de la Serna y comenzarán en breve. Este estratégico vial para Benissa y la comarca estaba adjudicado a Begar Construcciones y Contratas SL cuando se paralizaron unas obras adjudicadas en 17 millones de euros. En 2017 ha sido adjudicado el vial a OHL por 21,8 millones, IVA incluido.

El senador Carles Mulet se ha reunido hoy con los ediles Mari Carme Ronda y Xavi Tro para conocer de primera mano el vial y la problemática que sufren los benisseros por la demora que acumula el vial. “Nos informan que después de tantos años han replanteando el trazado, afectando a 230 nuevos propietarios que encima recibirán menos dinero que hace 10 años por las expropiaciones, en un vial que estaba bastante avanzado en su ejecución”, ha explicado el senador territorial de Compromís.

Mulet ha explicado que el hecho que Begar estuviera implicada en la trama Gürtel “no nos gusta nada, por eso vamos a mirar aspectos como el futuro de la obra, los pagos que se realizaron por los trabajos, si se podrá aprovechar algo y el grado de ejecución que quedó pendiente, el aumento en el coste de la obra o si existe algún responsable de esta situación tras el concurso de acreedores, porque queremos que esta obra se realice cuanto antes y no se demore ni un día más ya que es fundamental para el futuro de Benissa, el turismo y la calidad de vida de sus vecinos que llevan años sufriendo de la mala gestión del Gobierno en materia de inversiones y comunicaciones con los valencianos”, ha añadido Mulet.

Además la coalición va a reclamar explicaciones por los motivos del pago de indemnizaciones tan bajos (de 5,75 euros/m2, frente los 13,50 que fijó el Tribunal de Expropiaciones de Alacant) a lo que se oponen los propietarios de los terrenos y un plazo de ejecución de 32 meses.

Tro ha manifestado que “si el presupuesto ha aumentado significativamente, no podemos permitir que las indemnizaciones a los ciudadanos afectados por la variante de Benissa se queden en menos, ya que ha sido los grandes perjudicados de esta obra”, por lo que ha anunciado seguirán de cerca los avances en las preguntas al Gobierno para garantizar que el vial se ejecute “sin más demoras, de una forma justa para la ciudadanía, sea lo menos traumática posible y que sea paisajística y ambientalmente sostenible”, ha dicho.