Carles Mulet s’implica per trobar una solució als problemes derivats per la decisió del PP d’aquesta localitat de construir un aparcament alterant terrenys de domini públic hidràulic

Madrid, 14 de setembre de 2017

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha presentat al Senat una petició atenent al regidor de la formació a la Nucia, Pep Pastor, en la qual sol·licita còpia de l’expedient pel qual el Ministeri de Medi Ambient (MAPAMA) va instruir el procediment sancionador pel qual el Consistori de la Nucia abona anualment una quantitat entre els 30.000 i 40.000 euros per haver construït sense autorització un aparcament en uns terrenys de domini públic hidràulic fa una dècada.

Va ser a l’octubre de 2006 quan l’alcalde, Bernabé Cano (PP) en dates properes a les eleccions municipals, va decidir invertir 700.000 euros en un aparcament de 6.000 metres quadrats ubicat al barranc de López amb capacitat per a 120 vehicles, al costat del cementiri municipal que també va ser remodelat en la mateixa actuació. “Però pel que sembla ho va fer saltant-se les lleis a la torera, com solen actuar els populars, d’acord amb els pagaments que està obligat a realitzar anualment el consistori a la Confederació i el mateix MAPAMA“, ha assenyalat Pastor.

En aquest sentit els senadors de Compromís han reclamat ja informació del projecte, còpia del procediment seguit en la tramitació d’aquesta actuació conforme la legislació en matèria d’aigües i els motius d’aquests pagaments o provisions de fons que es realitzen a posteriori per haver realitzat una actuació com si en comptes de gestionar una administració gestionaren un monopoly. “Les 120 places d’aparcament gratuït estan eixint cada any bastant cares a la ciutadania nuciera per mantenir un aparcament en un lloc on no s’hauria d’haver realitzat per sentència ferma“, ha indicat Pastor, que ha rebutjat “les lamentables formes del govern local”.

Els veïns de la Nucia no tenen per què estar pagant anualment 36.000 euros dels seus impostos i diners per tapar les males actuacions dels nostres governants, ja que aquests diners, si s’haguera actuat correctament en aquesta zona de domini públic podríem estar destinant-los a actuacions molt més raonables i productives“, ha lamentat el senador territorial, Carles Mulet, que va visitar la zona acompanyat del regidor. Una volta recollida aquesta informació, que ja ha estat sol·licitada, els representants de la coalició analitzaran les conseqüències d’aquests pagaments, quanties pendents per la liquidació de la mala gestió del projecte i noves mesures a adoptar.

Compromís reclama información por el aparcamiento ilegal de La Nucía construido en zona inundable

Carles Mulet se implica para encontrar una solución a los problemas derivados por la decisión del PP de esta localidad de construir un aparcamiento alterando terrenos de dominio público hidráulico

Madrid, 14 de septiembre de 2017

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha presentado en el Senado una petición atendiendo al edil de la formación en la Nucía, Pep Pastor, en la que solicita copia del expediente por el que el Ministerio de Medio Ambiente (MAPAMA) instruyó el procedimiento sancionador por el que el Consistorio de la Nucía abona anualmente una cantidad entre los 30.000 y 40.000 euros por haber construido sin autorización un aparcamiento en unos terrenos de dominio público hidráulico hace una década.

Fue en octubre de 2006 cuando el alcalde, Bernabé Cano (PP) en fechas próximas a las elecciones municipales, decidió invertir 700.000 euros en un aparcamiento de 6.000 metros cuadrados ubicado en el barranc de López con capacidad para 120 vehículos, junto al cementerio municipal que también fue remodelado en la misma actuación. “Pero al parecer lo hizo saltándose las leyes a la torera, como suelen actuar los populares, a tenor de los pagos que está obligado a realizar anualmente el Consistorio a la Confederación y el propio MAPAMA”, ha señalado Pastor.

En este sentido los senadores de Compromís han reclamado ya información del proyecto, copia del procedimiento seguido en la tramitación de esta actuación conforme la legislación en materia de aguas y los motivos de estos pagos o provisiones de fondos que se realizan a posteriori por haber realizado una actuación como si en vez de gestionar una administración gestionaran un monopoly. “Las 120 plazas de aparcamiento gratuito están saliendo cada año bastante caras a la ciudadanía nuciera por mantener un aparcamiento en un lugar donde no se debería haber realizado por sentencia firme”, ha indicado Pastor, que ha rechazado “las lamentables formas del gobierno local”.

Los vecinos de la Nucía no tienen por qué estar pagando anualmente 36.000 euros de sus impuestos y dinero para tapar las malas actuaciones de nuestros gobernantes, ya que ese dinero, si se hubiese actuado correctamente en esta zona de dominio público podríamos estar destinándolos a actuaciones mucho más razonables y productivas”, ha lamentado el senador territorial, Carles Mulet, que visitó la zona acompañado del edil. Una vez recabada esta información, que ya ha sido solicitada, los representantes de la coalición analizarán las consecuencias de estos pagos, cuantías pendientes por la liquidación de la mala gestión del proyecto y nuevas medidas a adoptar.