El Govern, en una resposta molt poc clara, admet 656 supressions al País Valencià i un dèficit de més de 30 agents per qüestions psicofísiques o de salut, situació “molt greu

Madrid, 1 d’agost de 2017

El portaveu i senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha titllat hui de “desastrosa” i “molt penosa” la situació de cancel·lacions i falta de personal en els trens de les diferents línies que articulen el servei al País Valencià. Per al portaveu de la coalició “els gestors d’aquest servei, Renfe, Adif i la pròpia exministra Ana Pastor i l’actual ministre, han permès que s’arribe a força de desídia, manca de previsió i saturació de l’actual infraestructura, a un punt de col·lapse en el servei, amb supressions de trens a uns nivells indecents per als usuaris, retards i descrèdit d’un servei en el qual confiaven molts dels seus usuaris diàriament per arribar al metge o als seus llocs de treball o estudi i, en definitiva, per vertebrar l’autonomia“.

La resposta a les preguntes de Compromís segueix la tònica habitual de confusió, ja que no concreta el període, oculten i manquen d’informació essencial, de manera que la coalició ha expressat la seua disconformitat en la resposta i la diferenciació en casos de trens i personal afectats en els últims cinc anys. Així, el Govern admet un 7,19% de trens suprimits en la nostra autonomia. És a dir 656 de 9.119 programats.

Agents ‘no aptes’

Sorprèn en la resposta el grau d’agents que han estat considerats com a “no aptes“, per qüestions psicofísiques segons els paràmetres establerts en l’Ordre Fom / 679/2015, que fixa els requisits que han de superar els agents. “Sens dubte sembla que l’edat avançada de molts agents és fruit de les retallades del PP, de la falta de relleu i ingrés de nous agents que s’hauria d’haver iniciat fa cinc anys, amb la qual cosa s’ha deteriorat un servei de forma irresponsable i amb una evident falta de previsió i improvisació per part dels responsables“, ha censurat Mulet.

La coalició reclamava conèixer la disminució en el nombre de maquinistes en els últims cinc anys i les causes dels problemes en els trens de rodalies que estan afectant a tants usuaris, que són generalitzats i ha demanat “que es dignifique el servei, es formen i contracten maquinistes i s’oferisquen millors freqüències allà per on passen les vies com a alternativa al transport per carretera“.

suprimitsr suprimits p problemas plantilla

Mulet: “es penosa la falta de previsión del Gobierno con los maquinistas y los resultados de sus recortes”

El Gobierno, en una respuesta muy poco clara, admite 656 supresiones en el País Valenciano y un déficit de más de 30 agentes por cuestiones psicofísicas o de salud, situación “muy grave

Madrid, 1 de agosto de 2017

El portavoz y senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha tildado hoy de “desastrosa” y “muy penosa” la situación de cancelaciones y falta de personal en los trenes de las distintas líneas que articulan el servicio en el País Valenciano. Para el portavoz de la coalición “los gestores de este servicio, Renfe, Adif y la propia exministra Ana Pastor y el actual ministro, han permitido que se llegue a base de desidia, falta de previsión y saturación de la actual infraestructura, a un punto de colapso en el servicio, con supresiones de trenes a unos niveles indecentes para los usuarios, retrasos y descrédito de un servicio en el que confiaban muchos de sus usuarios a diario para llegar al médico o a sus puestos de trabajo o estudio y, en definitiva, para vertebrar la autonomía”.

La respuesta a las preguntas de Compromís sigue la tónica habitual de confusión, pues no concreta el período, ocultan y adolecen de información esencial, por lo que la coalición ha expresado su disconformidad en la respuesta y la diferenciación en casos de trenes y personal afectados en los últimos cinco años. Así, el Gobierno admite un 7,19% de trenes suprimidos en nuestra autonomía. Es decir 656 de 9.119 programados.

Agentes ‘no aptos’

Sorprende en la respuesta el grado de agentes que han sido considerados como “no aptos”, por cuestiones psicofísicas según los parámetros establecidos en la Orden Fom/679/2015, que fija los requisitos que deben superar los agentes. “A todas luces parece que la edad avanzada de muchos agentes es fruto de los recortes del PP, de la falta de relevo e ingreso de nuevos agentes que debería haberse iniciado hace cinco años, con lo que se ha deteriorado un servicio de forma irresponsable y con una evidente falta de previsión e improvisación por parte de los responsables”, ha censurado Mulet.

La coalición reclamaba conocer la disminución en el número de maquinistas en los últimos cinco años y las causas de los problemas en los trenes de cercanías que están afectando a tantos usuarios, que son generalizados y ha pedido “que se dignifique el servicio, se formen y contraten maquinistas y se ofrezcan mejores frecuencias allá por donde pasan las vías como alternativa al transporte por carretera”.