La coalició veu contradictori que s’adherisquen a la reclamació d’ampliar els Parcs Nacionals Marins de cara a la galeria però seguisquen apostant per plantes petrolíferes o energètiques a la Mediterrània i pacten silenci al Castor

Madrid, 24 juny 2017

Els senadors de Compromís han convidat a PP i PSOE a donar suport de forma inequívoca la seua voluntat es apostar per uns mars sostenibles, protegits i lliures de plataformes energètiques marines i la promoció dels parcs nacionals marins, votant a favor de la creació de la comissió de investigació del projecte Castor, que es debatrà la setmana que ve a Ple.

Pel senador territorial i portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, “no té sentit que secunden ampliar la creació de superfície marina protegida, crear parcs nacionals o el corredor de cetacis mentre d’altra banda faciliten els dipòsits submarins que causen terratrèmols, la obertura d’enormes rases acabant amb el subsòl submarí o planificant aerogeneradors en els trajectes d’aus entre zones humides i l’arxipèlag balear. Han de ser clars, no jugar a la confusió i convincents. Es tracta de desmantellar Castor i investigar qui van ser els responsables d’una pífia de tal magnitud que ens ha deixat en evidència a nivell internacional“, ha assenyalat.

Per la seua banda el vinarossenc Jordi Navarrete, promotor de la iniciativa al costat d’altres 38 senadors de formacions com Units Podem-En Comú Podem-En Marea, Esquerra Republicana, Bildu, PDeCAT confien que “PP i PSOE no tornen a fer de les seues posicionant-se del costat de la sorra, és a dir, tirar terra per damunt perquè ací no s’investigue res més. Confiem que els nous aires del PSOE de Pedro Sánchez servisquen per obrir les finestres i ventilar les estances dels ministeris i antics responsables del major fiasco energètic que han protagonitzat tant PP com PSOE i que cal aclarir, corregir, identificar protagonistes i conèixer què va fallar. No s’entendria el contrari“, ha assenyalat.

El Ple debatrà en el punt 9.1.2. la sol·licitud de creació de la Comissió d’Investigació del magatzem subterrani de gas, projecte Castor, omissions, possibles responsabilitats, estudis per a la seua monitorització, control i desmantellament, que ja ha estat admesa a tràmit per la taula.

Compromís pide a PP y PSOE que apoyen la comisión del Castor si de verdad quieren un mar sostenible 

La coalición ve contradictorio que se adhieran a la reclamación de ampliar los Parques Nacionales Marinos de cara a la galería pero sigan apostando por plantas petrolíferas o energéticas en el Mediterráneo y pacten silencio en el Castor

Madrid, 24 de junio de 2017

Los senadores de Compromís han invitado a PP y PSOE a apoyar de forma inequívoca su voluntad de apostar por unos mares sostenibles, protegidos y libres de plataformas energéticas marinas y la promoción de los parques nacionales marinos, votando a favor de la creación de la comisión de investigación del proyecto Castor, que se debatirá la próxima semana en Pleno.

Para el senador territorial y portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, “no tiene sentido que secunden ampliar la creación de superficie marina protegida, crear parques nacionales o el corredor de cetáceos mientras por otro lado facilitan los depósitos submarinos que causan terremotos, la apertura de enormes zanjas acabando con el subsuelo submarino o planificando aerogeneradores en los trayectos de aves entre zonas húmedas y el archipiélago balear. Deben ser claros, no jugar a la confusión y ser convincentes. Se trata de desmantelar Castor e investigar quienes fueron los responsables de una pifia de tal magnitud que nos ha dejado en entredicho a nivel internacional”, ha señalado.

Por su parte el vinarocense Jordi Navarrete, promotor de la iniciativa junto a otros 38 senadores de formaciones como Unidos Podemos-En Comú Podem-En Marea, Esquerra Republicana, Bildu, PDeCAT confían en que “PP y PSOE no vuelvan a hacer de las suyas posicionándose del lado de la arena, es decir, echar tierra por encima para que ahí no se investigue nada más. Confiamos en que los nuevos aires del PSOE de Pedro Sánchez sirvan para abrir las ventanas y ventilar las estancias de los ministerios y antiguos responsables del mayor fiasco energético que han protagonizado tanto PP como PSOE y que es necesario aclarar, corregir, identificar protagonistas y conocer qué falló. No se entendería lo contrario”, ha señalado.

El Pleno debatirá en el punto 9.1.2. la solicitud de creación de la Comisión de Investigación del almacén subterráneo de gas, proyecto Castor, omisiones, posibles responsabilidades, estudios para su monitorización, control y desmantelamiento que ya ha sido admitida a trámite por la mesa.