No obstant això Mulet i Navarrete lamenten que, en la resposta, el Govern no es comprometa a cap termini, desmentint així la nota del PPCS després de la visita del ministre de la Serna

El Ministeri de Foment ha confirmat als senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete que es troba estudiant “una millora dels trens que presten servei entre Castelló i Vinaròs” per millorar les freqüències tot i que eludint donar terminis. Els senadors de la coalició van preguntar per les quantitats pressupostades en els comptes de 2017 per fer front a la posada en funcionament dels trens de rodalies el 2018 fins a Vinaròs-Tortosa i la veracitat d’una nota de premsa del PPCS que recollia afirmacions -suposadament oficials del ministre Íñigo de la Serna- que manifestaven com a mínim cert desconeixement a l’asseverar que s’ampliarien els rodalies, quan en l’actualitat tal servei no existeix.

Compromís preguntava a la interpel·lació si donaven per fet que la Generalitat anava a finançar el servei o assumiria el Ministeri íntegrament el cost de la implantació del servei, com s’ha fet en altres províncies.

En la resposta, el Govern evita concretar quan s’inclourà aquesta línia en les obligacions de servei públic i, en referència a les preguntes, s’indica que “actualment el Ministeri de Foment està analitzant els diferents serveis ferroviaris declarats obligacions de servei públic a fi de realitzar una revisió dels mateixos, adaptant l’oferta a la demanda per tal d’optimitzar els recursos existents” i que,”és en aquest marc, on les freqüències actuals dels serveis entre Vinaròs i Castelló estan sent analitzades“. Una resposta que no convenç per res als representants de la coalició.

El senador per Castelló, Jordi Navarrete, ha retret la “maniobra de distracció del Govern” i les mentides de les notes de premsa dels populars en què s’assegurava que “El ministre de Foment confirma que ha proposat ampliar les freqüències entre Vinaròs i Castelló“, cosa que “només manifesta en les notes del partit, no en les respostes oficials, lamentablement, pel que no els donem cap veracitat“, ha assenyalat el vinarossenc.

La coalició presentarà una esmena en els PGE sol·licitant una inversió de 45 milions d’euros per adaptar estacions i adquirir combois que possibiliten aquesta millora econòmica i social per als municipis afectats i que aquests deixen d’estar abandonats per l’administració. “El PP va rebutjar en Ple la moció que anava a fer possible aquesta millora, però veiem com tampoc corregeix la situació, en no comprometre’s a res, com estem constatant“, han assenyalat.

-ave r

Fomento confirma a Compromís que analiza las frecuencias entre Vinaròs y Castelló como pedía la coalición

No obstante Mulet y Navarrete lamentan que, en la respuesta, el Gobierno no se comprometa a ningún plazo, desmintiendo así la nota del PPCS tras la visita del ministro de la Serna

Madrid, a 26 de mayo de 2017

El Ministerio de Fomento ha confirmado a los senadores de Compromís, Carles Mulet y Jordi Navarrete que se halla estudiando “una mejora de los trenes que prestan servicio entre Castelló y Vinaròs” para mejorar las frecuencias aunque eludiendo dar plazos. Los senadores de la coalición preguntaron por las cantidades presupuestadas en las cuentas de 2017 para hacer frente a la puesta en funcionamiento de los trenes de cercanías en 2018 hasta Vinaròs-Tortosa y la veracidad de una nota de prensa del PPCS que recogía afirmaciones -supuestamente oficiales del ministro Íñigo de la Serna- que manifestaban como mínimo cierto desconocimiento al aseverar que se ampliarían los cercanías, cuando en la actualidad tal servicio no existe.

Compromís preguntaba en la interpelación si daban por hecho que la Generalitat iba a financiar el servicio o asumiría el Ministerio íntegramente el coste de la implantación del servicio, como se ha hecho en otras provincias.

En la respuesta el Gobierno evita concretar cuando se incluirá esta línea en las obligaciones de servicio público y, en referencia a las preguntas, se indica que “actualmente el Ministerio de Fomento está analizando los diferentes servicios ferroviarios declarados obligaciones de servicio público con objeto de realizar una revisión de los mismos, adaptando la oferta a la demanda con el fin de optimizar los recursos existentes” y que, “es en este marco, donde las frecuencias actuales de los servicios entre Vinaroz y Castellón están siendo analizados”. Una respuesta que no convence para nada a los representantes de la coalición.

El senador por Castelló, Jordi Navarrete, ha reprochado la “maniobra de despiste del Gobierno” y las mentiras de las notas de prensa de los populares en las que se aseguraba que “El ministro de Fomento confirma que ha propuesto ampliar las frecuencias entre Vinaròs y Castellón”, algo que “solo manifiesta en las notas del partido, no en las respuestas oficiales, lamentablemente, por lo que no les damos ninguna veracidad”, ha señalado el vinarocense.

La coalición va a presentar una enmienda en los PGE solicitando una inversión de 45 millones de euros para adaptar estaciones y adquirir convoyes que posibiliten esta mejora económica y social para los municipios afectados y que estos dejen de estar abandonados por la administración. “El PP rechazó en Pleno la moción que iba a posibilitar tal mejora, pero vemos como tampoco corrige la situación, al no comprometerse a nada, como estamos constatando”, han señalado.