La coalició ha remarcat l’exigència que l’estratègia forestal es vincule a la recuperació de població rural i creaciód’ocupació

Madrid 10 de maig de 2017

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha aconseguit modificar la “insuficient” moció del PP al Senat que advocava per la potenciació del sector forestal al nostre país però que obviava en els objectius “qüestions cabdals per a Compromís, com són la recuperació de població rural i creació d’ocupació“. Per Navarrete “quan parlem de muntanyes hem de parlar de la supervivència de la gent que l’habita, en té cura i sosté i no tan sols com un negoci econòmic que explote els recursos que en ell existeixen“.

El representant de Compromís ha indicat que, a més, la moció popular “quedava coixa pel que fa a la salvaguarda de serveis ambientals, ecosistemes, respecte a la biodiversitat i la capacitat de regeneració perquè estiga anivellada la gestió forestal amb l’ecologia mitjançant un desenvolupament socioeconòmic sostenible“. La coalició ha reclamat una partida pressupostària “de consens” que servisca per garantir els objectius de l’impuls de la gestió forestal i la concepció del bosc “com una eina fonamental en la lluita contra el canvi climàtic“, de manera que Navarrete ha sol·licitat “sostenibilitat en la gestió, conservació dels paratges protegits i un equilibri d’ambients i ecosistemes i que aquesta puga servir per lluitar contra el foc“. Les sis esmenes de Compromís han estat acceptades pels populars en aquesta ocasió.

Indicadors socials d’impacte local

La moció socialista que reclamava canvis normatius d’impacte econòmics no ha pogut incorporar, en canvi, l’esmena de la coalició, que proposava aplicar la regla de despesa de les entitats locals indicadors de necessitats socials, excloent la despesa destinada a l’atenció de la emergència social del càlcul de la despesa no financera computable als efectes de la llei.

Compromís logra incorporar enmiendas conservacionistas a unas medidas de impulso al sector forestal insuficientes

La coalición ha remarcado la exigencia que la estrategia forestal se vincule a la recuperación de población rural y creación de empleo

Madrid, 10 de mayo de 2017

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha logrado modificar la “insuficiente” moción del PP en el Senado que abogaba por la potenciación del sector forestal en nuestro país pero que obviaba en los objetivos “cuestiones capitales para Compromís, como son la recuperación de población rural y creación de empleo”. Para Navarrete “cuando hablamos de montes debemos hablar de la supervivencia de la gente que lo habita, lo cuida y sostiene y no tan solo como un negocio económico que explote los recursos que en él existen”.

El representante de Compromís ha indicado que, además, la moción popular “quedaba coja en cuanto a la salvaguarda de servicios ambientales, ecosistemas, respeto a la biodiversidad y la capacidad de regeneración para que esté nivelada la gestión forestal con la ecología mediante un desarrollo socioeconómico sostenible”. La coalición ha reclamado una partida presupuestaria “de consenso” que sirva para garantizar los objetivos del impulso de la gestión forestal y la concepción del bosque “como una herramienta fundamental en la lucha contra el cambio climático”, por lo que Navarrete ha solicitado “sostenibilidad en la gestión, conservación de los parajes protegidos y un equilibrio de ambientes y ecosistemas y que ésta pueda servir para luchar contra el fuego”. Las seis enmiendas de Compromís han sido aceptadas por los populares en esta ocasión.

Indicadores sociales de impacto local

La moción socialista que reclamaba cambios normativos de impacto económicos no ha podido incorporar, en cambio, la enmienda de la coalición, que proponía aplicar en la regla de gasto de las entidades locales indicadores de necesidades sociales, excluyendo el gasto destinado a la atención de la emergencia social del cálculo del gasto no financiero computable a los efectos de la ley.