reg_35174  

La pregunta oral nace como consecuencia de la actuación del Gobierno de someter a esta autonomía a la peor financiación por habitante, a pesar de conocer el agravio que se comete de forma reiterada

 

Madrid, 18 de abril de 2017

Compromís realizará el próximo 25 de abril una pregunta oral al titular del Ministerio de Hacienda, Cristóbal Montoro, para que explique si piensa el Gobierno disculparse por su reiterado maltrato hacia el País Valenciano y si rectificará los Presupuestos Generales del Estado de 2017 para esta comunidad.

 

El senador territorial de Compromís Carles Mulet, que formulará la pregunta, ha recordado que “la inversión del Estado ha caído un 33 por ciento en la autonomía”, lo que nos sitúa a la cola más todavía en cuanto a la financiación por habitante. “Un valenciano es hoy en día un ciudadano más pobre gracias al Gobierno del PP, que nos dedicará 589 millones de euros cuando poblacionalmente nos correspondería un mínimo del 11%”, ha señalado. Compromís presentará cientos de enmiendas a las cuentas para tratar de incluir modificaciones que aporten un poco de justicia y equidad distributiva en las cuentas del Estado para 2017 que, año a tras año, maltratan y aumentan la brecha entre nuestra autonomía y las demás.

 

Desde Compromís, el senador territorial designado por les Corts reitera que “nuestra autonomía es de las más pobres y se empobrece para aportar a otras más ricas, algo inaudito, al igual que el maltrato reiterado hacia la ciudad de València, la tercera del Estado, a la que se ningunea con el transporte metropolitano, sus infraestructuras culturales, la deuda del Consorcio Valencia 2007, ferroviarias (Cercanías, túnel pasante, reordenación ferroviaria pendiente…) o con el poco entusiasmo hacia el Corredor Mediterráneo, que supone de hecho un boicot hacia nuestro futuro, la recuperación económica y exportaciones”, concluye Mulet.

 

La situación que vive el País Valenciano “es de claro expolio fiscal y de una situación cuasi-colonial y de pérdida de derechos, no sabemos exactamente debido a qué estrategia o ideología, como si fuéramos ciudadanos de segunda o no mereciéramos el mismo trato que otras autonomías”, han denunciado.

 

Compromís preguntarà el 25 d’abril a Montoro pel maltractament als valencians en els Pressupostos Generals de l’Estat

 

La pregunta oral neix com a conseqüència de l’actuació del Govern de sotmetre a aquesta autonomia al pitjor finançament per habitant, tot i conèixer el greuge que es comet de forma reiterada

 

Madrid 18 d’abril de 2017

Compromís realitzarà el proper 25 d’abril una pregunta oral al titular del Ministeri d’Hisenda, Cristóbal Montoro, perquè explique si pensa el Govern disculpar-se pel seu reiterat maltractament cap al País Valencià i si rectificarà els Pressupostos Generals de l’Estat de 2017 per a aquesta comunitat.

 

El senador territorial de Compromís Carles Mulet, que formularà la pregunta, ha recordat que “la inversió de l’Estat ha caigut un 33 per cent en l’autonomia“, el que ens situa a la cua més encara pel que fa al finançament per habitant. “Un valencià és hui dia un ciutadà més pobre gràcies al Govern del PP, que ens dedicarà 589 milions d’euros quan poblacionalment ens correspondria un mínim del 11%“, ha assenyalat. Compromís presentarà centenars d’esmenes als comptes per tractar d’incloure modificacions que aporten una mica de justícia i equitat distributiva en els comptes de l’Estat per 2017 que, any a rere any, maltracten i augmenten l’escletxa entre la nostra autonomia i les altres.

 

Des de Compromís, el senador territorial designat per les Corts reitera que “la nostra autonomia és de les més pobres i s’empobreix per aportar a altres més riques, cosa inaudita, igual que el maltractament reiterat cap a la ciutat de València, la tercera de l’Estat, a la qual es menysprea amb el transport metropolità, les seues infraestructures culturals, el deute del Consorci València 2007, ferroviàries (Rodalies, túnel passant, reordenació ferroviària pendent …) o amb el poc entusiasme cap al Corredor Mediterrani, que suposa de fet un boicot cap nostre futur, la recuperació econòmica i exportacions“, conclou Mulet.

 

La situació que viu el País Valencià “és de clar espoli fiscal i d’una situació quasi-colonial i de pèrdua de drets, no sabem exactament a causa de quina estratègia o ideologia, com si forem ciutadans de segona o no meresquerem el mateix tracte que les altres autonomies“, han denunciat.