El senador castellonenc ha recordat que són les institucions menys democràtiques que existeixen i un costosíssim focus de nepostisme

El senador per Castelló de Compromís, Jordi Navarrete, ha demanat hui a la comissió d’Entitats Locals la supressió de les Diputacions per tractar-se d’ens prescindibles, que ostenten competències duplicades amb les comunitats autònomes, un focus de xarxes clientelars i poc democràtiques.

Navarrete en el seu parlament ha recordat que les diputacions són les institucions menys democràtiques de totes les de l’estat espanyol, són xarxes clientelars i que la Fundació ¿Hay Derecho? considera que suprimir-les mantenint els serveis els ajuntaments de menys de 20.000 habitants suposaria un estalvi d’entre 588 i 1.230 milions d’euros, segons ha calculat l’economista Jesús Fernández Villaverde. Començant pel sistema d’elecció dels seus representants: Els diputats provincials, els quals no són elegits directament pels ciutadans i ciutadanes.

Des de Compromís apostem per una administració de més proximitat, atès que comporta indubtables avantatges, per criteris d’eficiència, de gestió, per evitar la duplicitat de competències, per criteris democràtics (participació, control i elecció de representants) com són les comarques o els mateixos municipis recolzats en les autonomies“, ha indicat.

El senador castellonenc ha fet un repàs als lamentables episodis de nepotisme i corrupció en algunes d’aquestes diputacions i ha conclòs que “caldria establir clarament un repartiment entre les competències que actualment gestionen aquestes. Un repartiment fet amb criteris de coherència funcional, d’estalvi econòmic i d’eficàcia com a contraposició a unes estructures que gasten 2.370 milions en elles mateixes, en el seu sosteniment“.

Finalment la moció ha estat rebutjada amb els vots de PP, PSOE i Foro, l’última formació va ser en qui va delegar el vot Ciutadans, l’abstenció de PNB i Podem i el vot favorable de Compromís i ERC.

PP, PSOE y Foro frustran la propuesta de Compromís de acabar con instituciones anacrónicas como las diputaciones 

El senador castellonense ha recordado que son las instituciones menos democráticas que existen y un costosísimo foco de nepostismo

Madrid, 23 de febrero de 2017

El senador por Castelló de Compromís, Jordi Navarrete, ha pedido hoy en la comisión de Entidades Locales la supresión de las Diputaciones por tratarse de entes prescindibles, que ostentan competencias duplicadas con las comunidades autónomas, un foco de redes clientelares y poco democráticas.

Navarrete en su parlamento ha recordado que las diputaciones son las instituciones menos democráticas de todas las del estado español, son redes clientelares y que la Fundación ¿Hay Derecho? considera que suprimirlas manteniendo los servicios los ayuntamientos de menos de 20.000 habitantes supondría un ahorro de entre 588 y 1.230 millones de euros, según ha calculado el economista Jesús Fernández Villaverde. Empezando por el sistema de elección de sus representantes: Los diputados provinciales, los cuales no son elegidos directamente por los ciudadanos y ciudadanas. “Desde Compromís apostamos por una administración de más proximidad, dado que comporta indudables ventajas, por criterios de eficiencia, de gestión, para evitar la duplicidad de competencias, por criterios democráticos (participación, control y elección  de representantes) cómo son las comarcas o los propios municipios apoyados en las autonomías”, ha indicado.

El senador castellonense ha realizado un repaso a los lamentables episodios de nepotismo y corrupción en algunas de estas diputaciones y ha concluido que “habría que establecer claramente un reparto entre las competencias que actualmente gestionan éstas. Un reparto hecho con criterios de coherencia funcional, de ahorro económico y de eficacia como contraposición a unas estructuras que gastan 2.370 millones en ellas mismas, en su sostenimiento”.

Finalmente la moción ha sido rechazada con los votos de PP, PSOE y Foro, cuya última formación fue en quien delegó el voto Ciudadanos, la abstención de PNV y Podemos y el voto favorable de Compromís y ERC.