Els senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete, han anunciat hui que van a integrar el Grup Mixt durant la XII legislatura, sense intentar conformar grup propi com va passar en la curta XI legislatura al costat de les confluències territorials.

Segons els senadors de Compromís “la majoria absoluta del PP a la cambra ja va impedir en el seu dia poder tindre grup propi a les diverses forces de les confluències i, davant del mateix escenari, en aquesta legislatura ni ens hem plantejat el intentar-ho ja que, tot i arribant al Tribunal Constitucional després d’una llarga batalla, la interpretació que faça la Mesa del Reglament de la cambra alta, és la que acaba prevalent“.

Des de Compromís igualment s’ha remarcat que no s’ha rebut a data d’avui, ja que dimarts finalitza el termini per inscriure grups (en ser dilluns festiu a Madrid), cap oferta per formar part de cap grup parlamentari. Tanmateix, la determinació per formar part del Mixt és invariable a les opcions que es donen. Según el senador Carles Mulet “hem viscut dues curtes legislatures, una al Mixt i una altra en un grup compartit i ja coneixem els pros i els contres de cada situació. Entenem que per a la visibilització del projecte polític de Compromís com a autònom i no subsidiari de cap altre, està millor garantida en el Mixt, que amb altres opcions“.

Compromís ha remarcat que continua amb tots els ponts estesos a altres formacions polítiques i grups parlamentaris per avançar en les polítiques socials, mediambientals i el reconeixement dels drets nacionals dels valencians i ha recordat que el reglament del Senat és més flexible que el del Congrés pel que fa a la configuració de grups parlamentaris, de manera que “en qualsevol moment es poden explorar vies per configurar nous grups parlamentaris. No estem limitats“, ha sentenciat.


Compromís opta por formar parte del Grupo Mixto en el Senado en la XII legislatura

Madrid, 22 de julio de 2016

Los senadores de Compromís, Carles Mulet y Jordi Navarrete, han anunciado hoy que van a integrar el Grupo Mixto durante la XII legislatura, sin intentar conformar grupo propio como pasó en la corta XI legislatura junto a las confluencias territoriales.

Según los senadores de Compromís “la mayoría absoluta del PP en la cámara ya impidió en su día poder tener grupo propio a las diversas fuerzas de las confluencias y, ante el mismo escenario, en esta legislatura ni nos hemos planteado el intentarlo ya que, aun llegando al Tribunal Constitucional después de una larga batalla, la interpretación que haga la Mesa del Reglamento de la Cámara Alta, es la que acaba prevaleciendo”.

Desde Compromís igualmente se ha remarcado que no se ha recibido a fecha de hoy, ya que el martes finaliza el plazo para inscribir grupos (ya que el lunes festivo en Madrid), ninguna oferta para formar parte de ningún grupo parlamentario. Aun así, la determinación por formar parte del Mixto es invariable a las opciones que se den.

Según el senador Carles Mulet “hemos vivido dos cortas legislatura, una en el Mixto y otra en un grupo compartido y ya conocemos los pros y los contras de cada situación. Entendemos que para la visibilización del proyecto político de Compromís como autónomo y no subsidiario de ningún otro, está mejor garantizada en el Mixto, que con otras opciones”.

Compromís ha remarcado que continua con todos los puentes tendidos a otras formaciones políticas y grupos parlamentarios para avanzar en las políticas sociales, medioambientales y el reconocimiento de los derechos nacionales de los valencianos y ha recordado que el reglamento del Senado es más flexible que el del Congreso en cuanto a la configuración de grupos parlamentarios, por lo que “en cualquier momento se pueden explorar vías para configurar nuevos grupos parlamentarios. No estamos limitados”, ha sentenciado.